fredag 10. juli 2009

Endelig ferie

Regnet er kommet til byen så da er det endelig feriemodus på denne damen. Jeg skal jobbe litt idag og deretter skal jeg ikke gjøre en eneste jobbrelatert ting på pc'n på tre uker... Jeg surfer vel innom i ny og ne, men bloggingen legger seg vel rett over i feriemodus den også..

Så i anledning regnet idag (har tatt frem støvlene mine, ja) viser jeg frem ullsokker..

Disse har tatt en (god) stund å fullføre og ikke skjønner jeg hvorfor. De ble påbegynt for en evighet siden, selv om de absolutt ikke kvalifiserer til å være eldst i strikkehaugen, men jeg har sett snurten av de tidligere... Grunnen til at jeg ikke skjønner hvorfor de har tatt så lang tid, er at sokk nr 2 (som vanligvis går i snegle-luse-krampe-fart) gikk fort som en fis å få ferdig!?

Mønsteret er lett å huske, gjentar seg selv i logisk rekkefølge (selv for meg) og du ser at strikketøyet vokser, noe som jeg finner svært motiverende..


Så la meg da presentere: Polly Jean i en eller annen slags babyullishkvalitet (ja, det er godt mulig at jeg angrer på at det ikke finnes nylon i garnet) på pinne 2,5.

Jeg synes mønsteret er nyyydelig, men igjen har øyemålet mitt vært på en liten snurr... jeg må nok bare innrømme at de er ørlite for små ja...
Men jeg synes fortsatt at de er fiiine og jeg er ganske sikker på at min venninne med sko som er halvnummeret kortere enn mine vil like disse...
Så da tar jeg ferie! Jeg skal kose meg, drikke pittelitt vin, strikke noen masker og kanskje legge opp noen nye...
Om du dukker opp her, så ønsker jeg deg en riktig god sommer. Jeg kommer plutselig tilbake :)

13 kommentarer:

  1. Koooos deg og nyyyt ferien!!! Ikkje lenge til me møtes nå nei!

    Klemog kos Vibbedille :)

    SvarSlett
  2. Så flotte sokker - nok et fristende sokkemønster. Enig med deg - det var nydelig! Herlig farge du har brukt!

    SvarSlett
  3. Kjempefine sokker i nydelig farge:-) Riktig god ferie, hjertelig hilsen Hanne.

    SvarSlett
  4. Nydelige sokker dei legger seg fint inn i køen av ting eg har lyst til å lage! Ha ein flott ferie og kos deg masse:)

    SvarSlett
  5. WOW, de var nydelige - herlig farge :-) Ønsker deg en fortsatt fin sommer :-)

    SvarSlett
  6. Lekre sokker i flott farge og mønster.
    Ha en riktig god ferie.

    SvarSlett
  7. Kjempeflotte sokker i en nydelig farge. Liker mønsteret kjempegodt, men har ikke strikket de ennå. Godt å vite at de er forholdsvis enkle å strikke.

    Ha en god ferie!

    SvarSlett
  8. Disse ble herlige i blått. En av mine favoritt mønstre jegkan lage igjen og igjen. Blir snart et par til av disse her nå merker jeg:-)

    SvarSlett
  9. Ha en forrykende flott sommer du også, Anita! Og sokkene ble kjempelekre. Superkjempelekre.

    SvarSlett
  10. Ha en god ferie og kos deg masse! Poly Jean er er flott mønster,snuser litt på det jeg også.

    SvarSlett
  11. Herlige sokker, synd at de ble litt små... Tror sannelig jeg setter disse på listen min jeg ;)
    Ha en fortsatt flott sommer!

    SvarSlett
  12. Nydelige sokker, jeg har disse på min to do-liste!

    SvarSlett
  13. Det var fine sokker, du:-) Hmmm.. nå må jeg kanskje prøve disse også - du frister en sokkestrikker her:-)
    Håper du har en flott ferie? Selv begynte jeg på jobb i går kveld, og ennå har jeg ikke rotet meg i seng. Pleier å surfe litt, og kanskje også strikke noen masker før jeg køyer:-D
    Ha en flottis dag:-)

    SvarSlett