fredag 21. mai 2010

Strikketøymappe!

Behovet for å sy noe vokser, og med tanke på at det stadig vekk kommer stoff i hus var det på tide å få fart på maskineriet.

Jeg er fortsatt ikke helt kompis med maskina, men vi jobber med saken...

Når valget av stoff skulle gjøres, kjente jeg at jeg ble litt pinglete og grådig. Lysten til å sy noe dødskult ble overskygget av angsten for å gjøre noe feil, så stoff fra IKEA ble valgt i stundens alvor. Heldig for meg hadde Erica ett overskuddskuddslager av glidelåser, så en pen haug av glidelåser lå klar til å bli brukt...

i ettertid har jeg fått sånn dreisen på PayPal at jeg muligens har en liten etsybestilling på flere glidelåser på vei i posten *host*

Vel, jeg kan jo nesten sy...

Tadaaa!

Mønsteret har jeg kjøpt av Kongroa, og var fint og flott. Mappen er sydd og foret og alt etter "oppskriften", og ingen sånne synlige sømmer inni. Men jeg lurer fortsatt på om det kanskje var litt tungvint å sy fast fôret (skrives det slik?) til glidelåsen til slutt?

Men jeg er fornøyd, jeg.

Nå må jeg riktignok pusle til litt juksehåndsøm ett par plasser, fordi jeg ikke fikk sømmene helt til å møtes der jeg hadde tenkt...men det skal jeg klare en dag...

Det er godt mulig jeg prøver meg på flere etterhvert, og jeg synes skakke sømmer er ganske sjarmerende...

15 kommentarer:

  1. Fin! Kommer de med garnet, også ;-)?

    SvarSlett
  2. Heeey, kjempeflott jo! Det er bra at symaskinen din har fått komme inn i varmen. Det er jo så moro å sy!

    SvarSlett
  3. Så FLINK! Du har sannelig blitt MYE bedre venner med symaskinen din enn jeg er med min! God helg!

    SvarSlett
  4. Helt enig! Skakke sømmer er nyskapene, inspirerede og demokratiske. Når jeg syr så syr jeg skakke sømmer med vilje. ;)

    Jeg syns den ble skikkelig fin jeg. Jeg har fremdeles glidelåsangs, men kanskje jeg skal prøve meg - snart.

    Ha en super dag.

    SvarSlett
  5. Så knallfin den ble. Akkurat fått meg symaskin i hus for nettopp slike prosjekter. Tror kanskje jeg må prøve å bli venn med den i helgen :O)

    SvarSlett
  6. Du har jo blitt flink!
    Gratulerer med sykunnskapene!
    Klem!

    SvarSlett
  7. Så fin strikketøysmappen din ble :-)

    SvarSlett
  8. Jeg synes du har vært utrolig flink! Og jeg synes jeg drar kjenselen på den fine, oransje hespa..

    SvarSlett
  9. Den ble da flott! Jeg har mønsteret til Kongroa, jeg også, men det er dette med å sy, da. Foreløpig driver jeg med prosjekt rydde, og skal begynne på det rommet hvor symaskinen står. Enklere med strikketøy, men jeg vil jo sy litt også da, uten å okkupere hele stuen. Ha en flott dag og kos deg!

    SvarSlett
  10. Jøsses, nå er jeg skikkelig imponert altså! Den ble kjempefin, og du som sier du ikke er venn med symaskinen din...

    SvarSlett
  11. Eg har berre skakke saumar... Og denne ser rålekker ut!

    SvarSlett
  12. Kjempefin - skakke sømmer er jo bare en garanti for at den er hjemmelaget. Ønsker meg flere strikketøymapper jeg også, så kanskje jeg like godt bør kjøpe mønsteret.

    SvarSlett
  13. Så flink du har blitt med symaskinen. Ser helt uoverkommelig ut for min del, men det er fordi symaskinen og jeg ikke er spesielt gode venner. Har tenkt å jobbe litt med vennskapet, men om en liten stund merker jeg.

    SvarSlett
  14. Nå er jeg skikkelig imponert her! Usynlige sømmer og greier, det aner ikke jeg hvordan man lager! Kjempekul veske og herlig stoff! Skjønner godt dette er gøy! :)

    SvarSlett
  15. Det der ser jo bra ut det! Langt over mitt nivå i alle fall. Gøy når man får det til!

    SvarSlett