tirsdag 31. januar 2012

Julens Bella'er....

På vei til en fantastisk hyttetur på sensommeren i fjor strikket jeg en Bellavott. En.


På selve hytteturen ble det stort sett skravlet og strikket, spist og drukket, slik at flettestrikk og annet som krevde et snev av konsentrasjon fort ble forkastet. I alle fall av undertegnede. Andre er kanskje i stand til å strikke enkle fletter samtidig som det triller fornuft utav munnen, men jeg bør velge en av delene.


Utpå høsten var jeg på nok en tur, og votten fikk en makker. På ett vis.

Som tidligere glipper er det slik at når man strikker to votter med litt tid i mellom, kan det fort hende at de ikke nødvendigvis ender som ett par. Men mer som en start på neste par...

Og alt i alt ender man med to par votter til slutt.

To høyrevotter og to venstrevotter. Finfine julegaver til små søte venninner. Nepal på pinne 5 er ikke å forakte når julen nærmer seg fortere enn man liker å tenke på.


Og Nepal på pinne 5 er i alle fall supert når man rett før jul oppdager at man burde ha hatt to gaver til, sånn i rent så siste liten...

To par til ble strikket, men her er det fulgt mer med underveis, sånn at det ble både høyre- og venstrevott av samme farge med en gang..


Liker flettene på disse vottene altså!


Mønsteret finner du HER, jeg strikker de korteste variantene og da starter jeg på omgang 16. Tror jeg *teflonhjerne*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar