fredag 4. februar 2011

Fredag igjen...

Noen andre enn meg som synes at ukene flyr???

Synes ikke at det er så fryktelig lenge siden det var jul, og jammen er vi allerede kommet uti februar! Vel vel, at tiden flyr er vel bare ett tegn på at man har ting å drive med, slik at man ikke rekker å kjede seg...

Innimellom mye annet så detter det jo ting av pinnene, deriblant disse sokkene :) Enkle ribbestrikkede sokker uten noen bestemt mottaker, 2 rette og 2 vrange. Av pinnene og ned i overskuddskassa... tror størrelsen er som ett lite barns, kanskje 32?
Pt5 (ett garn som ser ut til å være en gjenganger hos meg) på pinne nr 2.75 i to lillanyanser som sammen er ganske kule. På min skjerm ser de blå ut, men jeg vet at de er lilla :)

Garnet ble kjøpt på jobben til Erica i forbindelse med at jeg var på strikketreff i Oslo i november. Jeg hadde jo selvsagt med litt annet strikketøy også men jeg trengte noe som var enkelt uten å være fryktelig kjedelig (kanskje derfor min Still Light aldri blir ferdig?)..
Sokkene er i alle fall fullført og blir ett bidrag i DUFA (Den Uformelle Fullføringsalongen), yeah me altså!
Riktig god helg, håper du skal kose deg. Jeg vurderer en kombinasjon av minst mulig husarbeid, mye strikking og pittelitt rødt i glasset...

11 kommentarer:

  1. Hjelpe meg så mye fint du lager! Imponerende produksjon. Jeg må innrømme at jeg blir skikkelig stresset av å se hva du har på pinnene akkurat nå. Jeg må nemlig gjøre meg ferdig med ett prosjekt før jeg begynner på neste : )
    I løpet av 2011 skal jeg lære meg og strikke sokker!

    SvarSlett
  2. Fine og gode sokker du har strikka!! Og ja eg er heilt enig med deg i at tida Fyk avgårde, forstår ikkje kor ho blir av:)) Ha ei god helg:)

    SvarSlett
  3. sokkene ble kjempefine. Herlig fargesammensetning. Og jeg syns jeg hadde sett det garnet der før gitt ;O)

    SvarSlett
  4. Utrolig masse fint siden sist jeg var hos deg. Sokkene ble veldig fine.

    SvarSlett
  5. Ja, det er helt utrolog hvor fort tiden går! Fordelen er at da går det fort til vår og sommer også. Du får nok benke deg foran skisporten på tv, så tenker jeg SL vokser fort :) Sånne skisøndager liker jeg, skjønner du !!!

    Goood helg!

    SvarSlett
  6. Sokker går det alltid ann å strikke! Herlig med fredag- beste dagen i hele uka!

    SvarSlett
  7. Ukene flyr, spesielt de siste dagene.. Herlig sokker! Jeg strikker som vanlig for lite, heldigvis skal jeg i strikkebursdag i morgen, så da blir det i alle fall noen timer med strikketid..

    God helg!

    SvarSlett
  8. Sånne sokker er de beste. Jeg ble foresten skikkelig imponert over vottene også. Jeg måtte legge dem i køen min.

    Håper du får en fin helg. Her er det 10 grader nå og orkan. Nesten sommer med andre ord.

    SvarSlett
  9. Herlige sokker! Selv har jeg fått vottedilla :)
    Enig i at tiden flyr fort - syntes det er mandag og fredag hele tiden jeg ;)

    God helg vennen! :)

    SvarSlett
  10. Ja tiden går den :) Og for mitt vedkommende har tiden (endelig) blitt brukt til litt strikking! \o/ Det er en stund siden sist. Ha en fin søndag, jeg skal bruke min på litt håndarbeid :D

    SvarSlett