mandag 21. februar 2011

To på en gang...

Jeg har kjøpt bøker om å strikke sokker, to på en gang på samme rundpinne. Ikke mindre enn to bøker. Denne boken og denne boken.


Koden om sokkestrikking på samme pinne skulle knekkes og da måtte det kunnskap til. Jeg leser meg gjerne frem til ting og er veldig glad i bøker så det satt ikke veldig langt inne å bestille noen bøker til.

Siden det var mitt første seriøse forsøk tok jeg to forskjellige garnnøster. Da så jeg hele tiden forskjell på sokkene og risikerte ikke at jeg rotet med trådendene. Her er da en skvett Fabel i rødrosalilla-isj og Viking Frøya i varianten "klovnespy" på pinne 3. Det er betydelig lengre fargeskifter på Fabel'n, så der er det mer som fargede felter enn småstriper :)


Det funket helt fint å strikke to sokker på en gang. Problemet nå var at jeg hadde to halve par.. Siden jeg hadde tatt to så forskjellige garnnøster var de jo bare to single sokker, og jeg måtte legge opp til to nye sokker. Så her er mine to første par babysokker strikket etter prinsippet med 2-at-a-time. Funket fjell! Med nyervervet kunnskap innabords ble det umiddelbart lagt opp til ett nytt par. Denne gangen i Pt5 på pinne 3. Jeg har passert hælene men har fortsatt litt strikkings igjen... ...lurer på om jeg bør kjøpe meg lengre rundpinner...

1 kommentar:

  1. Hei, så søte disse var!

    Jeg tok turen innom deg for å takke for besøkte på min blogg, og for at du vil være med på mitt gibort-lotteri :-)

    Ønsker deg en god start på uka!

    SvarSlett