tirsdag 25. oktober 2011

Kanskje jeg skal lage noe annet enn luer nå?

Luehekledillen tok visst litt av...

Det har skjedd før når jeg har lært noe nytt av Wims


Her er en lilla elefant vandrende på en resteseng av Karisma, Classic alpakka og noe grønt jeg absolutt ikke aner hva er. Tror rett og slett elefanten har snudd seg vekk for å ikke kikke på ett par elger fra ett velkjent mønster...elgene er heklet i Classic alpakka, begge luene på nål 5,5...

Heklenålen og noen nøster lå tilfeldigvis i vesken og lurte da jeg var på ett kurs her forleden. Brun og lilla Karisma, og ett eplegrønt nøste Perfect ble ganske ok som heklalue :)


og bare for å vise at jeg ikke har glemt HowToKnit, så ligger det en enslig og stakkarslig klut her og myser på meg. Strikket i Paris på pinne husker-ikke-helt-kanskje-4. Kluten er allerede gitt bort til en kollega. Jeg har bedre omsetning på kluter enn på luer så kanskje det er på tide å roe ned heklinga??

9 kommentarer:

  1. Så fine luer. De ble herlige med de forskjellige fargene. Og Elglua ble rå. Alltid lurt på om det mønsteret vil funke på ei slik lue. OG det har du bevist :O)

    SvarSlett
  2. kule luer! elglua er jo i en klasse for seg.

    SvarSlett
  3. Wow! Du har jammen fått dilla! Flotte luer!

    SvarSlett
  4. Så flotte luer! Jeg tror jeg er forelska i elefanten!
    Gjett om jeg gleder meg til å titte fascinert på hekling på neste bergenstreff *lykke!*

    SvarSlett
  5. Kjempefine luer. Jeg trosset meg gjennom en, og lova meg selv at jeg ikke skulle begi meg utpå det en gang til :) Jeg er ingen hekler,men du er superflink.

    SvarSlett
  6. Luene dine er jo råstilige, da!!!

    SvarSlett
  7. Du lever! Jeg har jo sett det på FB, men det har vært rolig i bloggen en stund.. Så det er kjekt å se at du er tilbake :D

    Strikkelysten kommer plutselig tilbake. Det gjorde det hos meg også. Jeg prøver å ta det litt med ro, siden jeg har litt vondt i en arm og faktisk trenger armene mine for å kunne jobbe, men jeg strikker noen runder på Still lighten hver dag (jeg har endelig kommet i gang, snakket jo om det i ørska i fjor) og innemellom får jeg lov å strikke på litt julegaver også ;)

    Fortsatt hæppi helg til deg og dine :D

    SvarSlett
  8. Så flink du er, nå fikk jeg såå lyst til å lære å hekle mønsterluer selv! Heldigvis får jeg tilfredstilt lysten i morgen :D

    SvarSlett