lørdag 22. oktober 2011

Nepalugler...

Nepalugler er ikke ugler fra Nepal, men ugler i Nepal... garnet Nepal :)


Mønsteret heter Owls og jeg har strikket fra det mønsteret før, til meg selv..


Denne gangen var det Jentungen som trengte en kjipp-kjapp-genser, og valget falt på denne enkle saken. Enkel fordi jeg droppet alle inn- og utsvinger, og strikket rett opp uten noe som helst snikk-snakk (også kjent som w&t...)


Ganske nøyaktig 8 nøster lillamelert Nepal på pinne 5 og 5,5. Jeg brukte masketall etter str S og satset på at med tynnere pinner og garn enn originalen skulle det passe godt til ei tynn snelle på 11 og ett halvt. Det gikk akkurat.. Jeg påstår selvsagt at dette er iskald beregning og ikke ett resultat av manglende evne til måling og utregning.

Smal genser funker forresten fjell under vinterens tykke jakker, sådetså.


Jentungen ville gjerne ha øyne til uglene, men jeg orket bare å sy i ett sett knappeøyne *lat*

I etterpåklokskapens glade lys innser jeg at jakten på lys tråd til knappene var fullstendig bortkastet. Jeg burde jo absolutt bare tatt den første og beste tråden (svart) som jeg fant og sydd fast knappene med den. Det ville jo bare ha blitt pupiller (!) om det heter det på uglene? Jeg har lovet Jentungen å fargelegge med litt svart tusj på knappene, men det kan ta utrolig lang tid før den tusjen finner veien til knappene ser jeg...


Jaja, inntil da: Hæppi helg alle sammen :)

3 kommentarer:

  1. Jeg har sittet her og lurt på hva Nepa lugler var. Det er på tide at gamle damer går og legger seg tror jeg. Men genseren ble i hvertfall flott. Nepaer eller ikke nepaer. (Makan) Ha en fin søndag.

    SvarSlett
  2. Oi, for en enorm kapasitet, Anita! Jeg ser jeg må skaffe meg god helse og overskudd i hverdagen igjen jeg også... Tusen takk for knæsj brannlue, i det havner bilde på bloggen min i dag, tenker jeg.

    Ja, og genseren ble veldig fin. :-)

    SvarSlett
  3. Super genser - enkel og flott!

    SvarSlett