torsdag 5. april 2012

En glad laks?

Jeg liker laks og jeg liker rosa, men slenger du disse to greiene sammen og ender opp med lakserosa, da er jeg mer skeptisk. Veldig mye mer skeptisk.

Se!! Vedder på at du blir skeptisk du også?!
Lett melert rosa, også kalt Pink på fargekartet til KnitPicks Palette, er veldig nært kokt laks i mine øyne. Hadde jeg hatt en klatt rømme og litt agurksalat hadde du sett det du også..


Mønsteret heter Twined Knitting Mittens og anbefales tålmodige sjeler. Jeg har strikket dette votteparet på ren viljestyrke og en rar idé om at jeg ikke skulle ramle av alongen VÅTT 2012 allerede i februar.


Trikset med disse vottene er at de strikkes i tvebandstrikk, en teknikk jeg aaldri fikk dreisen på. Det tar evigheter å tvinne garnet underveis, tvinning som man ellers prøver å unngå. Så mine votter føles som de er snurret, tvinnet og surret. Men de blir ekstra tykke siden garnet er dobbelt på ett vis, selv om selve designet gir ganske stramme og slanke votter (= for trange votter). Det skal vel også innrømmes at de to vottene ikke ble helt like i størrelsen, selv om de begge er strikket på pinne 2,5. Mulig at vott nr 2 ble hakket strammere enn den første ettersom jeg fikk mer og mer (eller mindre og mindre) dreis på teknikken.


Jeje, hæppi påskefri!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar