mandag 7. juli 2014

Copycat tilbake til ungdomsskolen..

Som tenåring på slutten av 80-tallet var håret høyt og genseren fluffy. Mohairen kilte i nesa og det var et lite under at ikke flere ble angrepet av astmatiske anfall forårsaket av den noe heftige kominasjonen av fluffy mohair og Catzy hårspray.
 
Aldri mer mohair lissom.
 
Helt til vårens dille for strikkere entret sidesynet. Jeg sto i mot lenge, men ga opp. Årets Acnekopigenser kom på pinnene og var egentlig ferdig fort som en fis. Med Fairytale på pinne 5 og 6 var det fort gjort.

 
Mønsteret er fantastisk gratismønster fra Nøstesjel og finnes HER.
Jeg brukte mye mindre garn enn det står i oppskriften, bare 75g hvit og 100g blå. Fordi Jentungen er ganske smal og ikke ønsket seg sånn superbaggy tok jeg minste størrelse med 8 masker færre på bolen og 4 masker færre på hver arm. I tillegg felte jeg 2 ganger mer i halsåpningen. Både mor og datter er ganske fornøyd.
 
Men se på sokkene mine! Jeg har fått sokker fra Margot (for lenge siden men ikke blogget) og de er bare superlekre. De er så fine og jeg digger de. Tusen tusen takk snille Margot!

Jeg er på evig jakt etter den perfekte selbu-isj votteoppskriften og denne er nok ganske høyt oppe på listen min, uten at de er helt perfekte. Strikket i Sandnes mini alpakka på pinne 3.
 
Jakten er derfor ikke helt avblåst ennå :)

1 kommentar:

  1. Der var sokkene ja! Kjekt de kunne brukes! God sommer fra meg!

    SvarSlett