onsdag 28. januar 2009

Elendig bildekvalitet, men ferdige strikkerier...

Jeg har aldri vært kjent for å være noen stor fotograf, faktisk ganske motsatt. Jeg har glad og fornøyd brukt mitt lille kompaktkamera med entusiasme og knipset i vei. Etter at man skiftet til digitale gleder har jeg i tillegg vært ekstrem i familiens målestokk med tanke på antall bilder. Antall bilder med fototeknisk kvalitet kan derimot telles på én hånd. Jeg har mer eller mindre vært mest opptatt av å fange øyeblikk, ta bilder av små og større hendelser som går forbi i hverdagen.
Dette har aldri plaget meg… før nå.

Nå skal jeg plutselig ta bilder av ferdige og uferdige produkter av ymse slag. Jeg tar bilder av votter og sokker og nøster og alt mulig, og prøver til og med å finne riktig lys slik at fargen blir rett… Og det klarer jeg faktisk ikke. Billedkvaliteten min er like ræva som den alltid har vært, selv om det er garn jeg tar bilder av og ikke for eksempel barn i bevegelse. Men hva kan jeg gjøre med det?
1.jeg kan kjøpe nytt kamera og ta et fotokurs
2. jeg kan lete etter mer dagslys
3.jeg kan resignere og innse at det blir som det blir..
Jeg tror jeg går for 3’ern, jeg… og viser her bilder av det siste paret med raggsokker som er strikket. Garnet er Opal som jeg som sagt har fått i Hemmelig venn gave tidligere.
Garnet var rett og slett deilig å strikke med. Nøstet var på hele 150g og virker nesten uendelig. Jeg har til nå strikket 3 par i barnestr, to par er sendt til Estland og ett par ser du her. Jeg sjekket om jeg hadde nok til ett par til, men det gikk ikke… jeg hadde igjen 38g og en sokk i str 30 veide 22g. (Følte meg ganske nerdete under veiing, ja). Så de siste restene av dette Opal nøstet blir derfor striper, hæl og tå i ett par restesokker-to-be. Bildet over og under er akkurat samme, men bare med eller uten blits. Den rette fargen er nok desverre en mellomting...
I tillegg har jeg strikket mer, altså. Jeg har laget enda ett par tovede votter i Finull til en venninne av Jentungen tilsvarende votter som er laget tidligere. Vottene er laget av dobbel Finull og tovet på 40 lystige grader med en dæsj grønnsåpe.
Hun var faktisk en av de som fikk votter til jul. Men de vottene som ble laget i juleinnspurten rett før den søte juletid var noe knappe, og fikk nok heftig medfart i toveprosessen, noe som førte til at de ble i minste laget. Nå er i alle fall det rettet opp…

Vottene før toving, glemte selvfølgelig å ta etterpå-bilde og nå er de gitt bort... Sånn går det når man er amatørblogger :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar