mandag 12. januar 2009

Ode til Finulla

Dette innlegget skal være en ode til Finull fra Rauma Ullvarefabrikk som finnes i fantastiske 100 farger tenk, så fantastisk. Det er en farge for hvert humør og for enhver anledning... her kan alle, og da mener jeg virkelig alle, finne sin favorittfarge...

Noen av mine favoritter er for tiden
Den Pistasjgrønne er fantastisk fin, og fargen er svært undervurdert. Minner litt om 80-tallet og pastellhimmelen som eksisterte en periode. Så her og nå slår jeg ett slag for Pistasjgrønn, og håper at flere enn meg setter pris på denne fargen som går til alt…

Men det er stadig nye nøster som må bli med hjem fra Husfliden fordi det er så kjekt å ha litt å velge i… Jeg har i det siste brukt en del av Finulla, både dobbelt i tidligere omtalte votter, og enkelt i mønsterstrikk som Selbuvotter. Som disse barnevottene:
Fargen her skal liksom være vinrød-ish med knallrosa og lavendel mønster...

Jeg har også ett par damevotter på pinnene, i diverse rosatoner.

”Haken” med å være glad i alle disse fargene er at det stadig skaper restenøster… som igjen må suppleres med hele nøster skal det bli nok til noe, som igjen skaper nye restenøster…og slik går no’ dagan…

Men jeg klager ikke, jeg bare forklarer...

1 kommentar:

  1. Enig med deg, Finull er et flott garn med utrolige fargemuligheter. Flotte votter du har strikket. Forresten forekommer det ikke rester av finull her i huset, jeg bare sparer til hekletepper.

    SvarSlett