mandag 19. januar 2009

Til FroskeMari...

Hobbyboden lanserte FroskeMari et ønske om strikkede sokker til barnehjemsbarn i Estland og jeg hoppet på. I etterkant har jeg også avtalt med FroskeMari at jeg slenger med noen luer. Disse luene stammer fra ett lueoverskudd som ingen i min familie trengte, men som har vært lagret i påvente av rett anledning, slik som nå.

Jeg har bare strikket to par sokker til nå, i Opal som stammer fra min Hemmelige Venn i november/desember (nydelig å strikke med). I tillegg har jeg heldigvis noe uferdige men ikke-nevnt-i-bloggen saker fra i fjor, og der finnes det også sokker… Mangler bare litt trådfesting og deretter voilà. Skal vi nå se…

Jepp, sånn blir det, 2 par i Opal og 2 par i noe som jeg tror er ett slags Vikinggarn. Ett par har fått tærne i annet garn, det er slikt som kan skje…
Og så noen luer... den lilla er laget etter et mønster jeg fant i en bok fra biblioteket, og de to andre med mønster er vel noe Dalegreier, kanskje ett VM hefte eller noe slikt. Tror disse er strikket i Falk. Og når man er så godt i gang slenger man inn januarluene.
Sånn, da skal dette sendes… Hvis det er noen andre som vil bidra finner dere FroskeMari her
FroskeMari, totalt ble det da fra meg 5 luer og 4 par sokker. Håper dette kommer til nytte. Skal slenge dette i posten i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar