tirsdag 5. august 2014

Workshop med sjølvaste Pinneguri

 Workshop med sjølvaste Pinneguri *starstruck assa*
 
Det er til å dåne av, men jeg har faktisk vært på workshop med Pinneguri. Oh Store Guru. Eller ikke akkurat stor da, damen er liten og uvirkelig søt...og tålmodig. Og flink. Nevnte jeg flink? Hun fikk meg til å klippe i strikkings
*skrekkblandet fryd*
 
 
Klar og tydelig hjemmelekse før workshop'n "Strikk 3 pølser sånn at du har noe å klippe i". Blir liksom litt snaut med tid om du skal starte klippekurset med først å strikke det som skal klippes.
 
Pliktoppfyllende som jeg er kom jeg til bords med ferdige pølser (i frykt for at jeg skulle bli den første i verden som feilet i klipping skulle jeg i det minste stille med rett utgangspunkt). Det er Finull og det er pinne 3, om du lurte. Finull er visst magisk, men det er slikt som Pinneguri veit.
Jeg var til og med så pliktoppfyllende at jeg donerte vekk en pølse :)
 
 
Hekle, hekle, hekle, hekle.....
 
 
Litt nitro under tungen og deretter klippe, klippe, klippe....
Yah, det går?!
 
 
Nå skal det innrømmes at dette fortsatt ikke er prøvd på orntli' hjemme, altså på min Hverdagsjakke-to-be. Jeg gruer meg litt til å klippe i noe som virkelig betyr noe og foreløpig er heller ikke jakken ferdig. Men det skal bli. Pråmiss!
 
 
Så i mellomtiden, tadaaa: Dobbel alpakka, heklekrok nr 5 og sterkt inspirert av en babyjakke med elefanter på. En vakker dag strikker jeg kanskje jakken også :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar