fredag 26. desember 2008



God jul!

Nå har jeg endelig fått til å legge inn bilder her så da er jeg endelig i gang.

Selv om Blånissene er ferdige på barne-tv for denne gang tar jeg likevel med ett bilde av årets nisselue. Trodde at Jentungen var for gammel for blånisselue, men der tok jeg visst feil. Bedende øyne på en strikkende mor ga resultater, og etter ett par kvelder var det klart for toving..

Tror at jeg har laget den på ca samme måte som den orginale oppskriften sier. La opp 96 masker med dobbel Finull og strikket glad og lykkelig i vei.... etter noen riller (omtrent 15...) var jeg ganske lei, men holdt ut litt ekstra (tror det var 19 eller 20riller) før jeg begynte å felle. Resultatet ble ganske så flott, om man ikke ser så nøye på sømmen bak.

Toving er egentlig genialt. 40 graders vask og en dæsj grønnsåpe skjuler jo alle små og store skjønnhetsfeil. Og det kan man vel ikke annet enn å like?

2 kommentarer:

  1. Velkommen til bloggiland! Blåfjellplaggene er ordentlig koslige, og jeg skjønner godt at jenta di ville ha ei slik lue.

    SvarSlett
  2. Gratulerer med blogg. Åtteåringen min ville også ha blånisselue, selv om hun ikke brukte den så mye... Ha en fortsatt fin romjul!

    SvarSlett