tirsdag 20. oktober 2009

Opprekkingens gleder...

Etter strikketreffet på Ørskogfjellet her i september hadde jeg en plan om å skaffe meg oversikt over garnet mitt. I tillegg innså jeg at UFO haugen(e) min tok overhånd og at enkelte prosjekt ikke kom til å bli fullført -ever... så veien til opprekking gikk fortere enn jeg trodde...


Her er bolen til en bomullstopp, en enorm haug lyseblå Babyull som skulle bli ett skjerf, men lignet et teppe, en påbegynt hals, en påbegynt lue, ett påbegynt par sokker (pinne 1,5!!!), en påbegynt calometry, en rosa jentetopp som ikke passet til noe, en heklerute av den ensomme sorten, en hullmønstret hals og en veeldig langtkommet tunika som jeg innså aldri kom til å bli brukt...


Tadaa sier jeg bare:

Bomullstoppen er lagt på vent, den kan kanskje få en sjanse...

Dessuten tar det lang tid å rekke opp så tunikaen min rekkes det på i ny og ne...

Til slutt har man i alle fall funnet mange pinner som det kan legges opp nye prosjekter på! Etter dette har jeg fått litt mer oversikt altså.


Jeg vet nå sånn noenlunde hva jeg har av garn, og den haugen veier i alle fall betydelig mindre enn meg. Jeg har ikke veid nøster som er påbegynt, og jeg har heller ikke tatt med nøster som jeg har en plan for. I tillegg har jeg arvet en sekk med garn fra Barbro, som jeg absolutt ikke har skaffet meg oversikt over, jeg jobber meg nedover fra toppen av sekken...
Sekken veide ett eller annet sted mellom 6 og 7 kilo! Og holdes utenfor oversiktsveiingen, ja...

Antallet ufoer er krympet betraktelig selv om jeg fortsatt har litt å pusle med :)

Godt å vite at man ikke blir arbeidsledig med det første...

Ellers så driver jeg ikke bare med opprekking altså, jeg har en del ferdige saker og ting også, heldigvis.... Jeg mangler bare å få tatt litt bilder, så skal dere få se...


Plutselig kommer jeg tilbake!

7 kommentarer:

  1. Et eksempel til etterfølgelse! Jeg er så lur at jeg har gjemt unna ufoer på ulike steder, dermed blir tilstedeværelsen deres ikke så påtrengende og kveldende. Jeg vet, på tide å rekke opp de fleste, så jeg får psyke meg opp.

    Til helga kanskje...

    SvarSlett
  2. Greit med en sånn opprydning av og til. Og jeg kan ikke skjønne at du ikke kan være stolt av deg selv nå! Greit å la enkelte plagg få en sjanse, men også greit å være hard og innse at nok er nok og at enkelte prosjekter ikke er ment for livet. Selv om det også kan være vanskelig når man tenker på hvor mange timer man har invistert i det...
    Gleder meg til å se hva du putter på pinnene dine neste gang. Nå har du så mange pinner at du har på ingen måte noen unnskyldning for ikke å strikke litt!=D

    SvarSlett
  3. Har hatt noen slike raid av og til jeg også. Utrolig godt å få unna slike ting som bare blir liggende. Bra jobbet!

    SvarSlett
  4. Veldig fornuftig. Be good or be gone. Jeg har dog en genser som jeg begynte på for ti år siden som jeg gjerne skulle få ferdig. Kanskje til jul? Den glade mottaker er fortsatt interessert i en arbeidsgenser..

    SvarSlett
  5. slike "rassiar" har jeg også av og til, og det er en god følelse etterpå, for da har man ikke noe som venter selv om man begynner på noe nytt ;)

    Ha en flott tirsdag!

    SvarSlett
  6. Så lurt! Kanskje jeg skal forsøke å manne meg opp til å gjøre som deg, skjønt jeg har ikke fullt så mange ting å rekke opp ;D

    SvarSlett
  7. Lurt med sånne ryddeprosjekt! Og formuleringen om at garnmengden iallefall veier mindre enn deg likte jeg godt, kanskje det skal være målet for garnmengden i huset her?

    SvarSlett