mandag 10. januar 2011

Sånn litt etter nyttår....

Hei og riktig godt nytt år folkens, sånn litt på etterskudd.

Bloggingen har ligget litt brakk i det siste, men nå er jeg her igjen :)
og her er foten til Wigdis!
Jeg strikket sokker som hun fikk i adventsgave, men glemte å ta bilder før de ble pakket inn så bildet er pent og pyntelig lånt fra bloggen hennes.

Mønsteret heter Embossed Leaves og er hentet fra boken Favorite Socks. Jeg har brukt Opal på pinne 2,5 i en mørk lilla nyanse selv om den ser ganske lys ut her :)

Nyttårshelga ble tilbragt i New York sammen med gode familie og gode venner. Stappfullt med folk, og igjen utrolig kjekt. Var artig å være i NY med vinterstemning og masse julepynt overalt.
Rett før nyttårsturen ble jakka til Jentungen ferdig. Kjøpte knappene dagen før avreise og festet tråder og sydde fast knapper under ett tidspress jeg på ingen måte var komfortabel med. På en annen side så rakk jeg da heller ikke å legge den vekk og dermed utsette trådfesting slik som jeg tradisjonelt gjør, så alt i alt var vel det bra :)

Jakka er fra ett Sandnes Til Fjells hefte, nr 0913 og opprinnelig foreslått strikket i Duett tror jeg. Jeg byttet til Smart og strikket på pinne 3,5 og 4. Sinnsyyyyyykt mange vrange masker, men det burde jeg jo ha skjønt før jeg startet... Fargen er mørk lilla og vanskelig å fange på bilde. Jentungen er fornøyd og jakken mye brukt, så da kan jeg jo bare være fornøyd. Det er forresten forbausende liten forskjell i størrelse 12 år og XXS. Denne er i XXS.

Her er forresten beste julegaven min!

Rillestrikkede grytelapper som Jentungen har strikket på skolen. I hjørnet er det en glitrende piperenser bøyd til ett hjerte, den pynter samtidig som den gjør at grytelappen kan henges opp. Og i følge giveren kan den tas av når grytelappen skal vaskes!
Jeg ser at det er vanlig å oppsummere forrige håndarbeidsår ved årsskiftet, og jeg tenkte jo at det var lurt. Oppsummeringen er for min egen del, da alt stort sett allerede er vist frem.

Men håndarbeidsåret 2010 endte med følgende:

24 par sokker, ett par til baby, 4 par til barn og 19 par til voksne!
4 jakker
13 luer, derav to babyluer og en tullelue :)
2 pannebånd
9 par votter
2 parpulsvanter
4 halser
3 Sjal
2 tunikaer/kjoler i barnestørrelse
Jeg mekket også:
49 vaskepads
2 stykk Willy varmere
2 julekuler

Og fullførte også:
En dukkekjole
To par dukkesko
8 kluter
3 scrubbies

Alt i alt så er jeg fornøyd med fjoråret.

For året som kommer skal jeg forsøke å fullføre mer av det som allerede er påbegynt. Målsetningen er formulert gjennom DUFA 2011 (Den Uformelle FullføringsAlongen), og jeg skal på ny forsøke meg med en sidekolonne for å holde oversikt over hva som faktisk er på pinnene. Wish me luck :)

4 kommentarer:

  1. Lykke til, det går sikkert bra når en ser alt du lagde i 2010. Den jakka var forresten nydelig.
    Så herlig gryteklut jentungen din har lagd. Flott med det hjerteopphenget. Tenker hjertet ditt smeltet også.

    SvarSlett
  2. NY hørtes kult ut!
    Og jeg noterer meg at den lekre jakka skal jeg ikke strikke, liker ikke vrangmasker, eller det er ikke det at jeg ikke liker dem, det går bare for sakte.

    SvarSlett
  3. NY hørtes utrolig spennende ut! Dere er så flinke til å reise dere! *ønske seg*
    Nydelig jakke, nyyydelig farge!
    Og de gryteklutene: Utrolig sjarmerende og for et minne!!!!
    Husker de første gryteklutene jeg sydde på skolen, i lappeteknikk med kantebånd og det hele. Det var en helt forferdelig jobb. Tror jeg gikk i fjerde klasse eller noe... Men mamma fikk de til jul, og brukte de til de var helt fillete - og jeg var like stolt hver gang de ble brukt - så godt å høre at du er en mor som setter pris på innsats=DDDD Super julegave!

    SvarSlett
  4. Veldig fine grytekluter - skjønner godt at de vant hjerteplassen. Jeg er imponert over alt du fikk strikket i fjor, selv har jeg ikke giddet å summere opp engang. Men det kommer nye år, ja - vi har jo allerede fått et!

    Ha et riktig godt nytt år, Anita! *klem*

    SvarSlett