torsdag 31. mars 2011

En lyserosa sky?

Denne rosa skyen skulle bli ett sjal, forsåvidt så er den jo ett liiite sjal, men kanskje ikke helt som jeg hadde tenkt.

Jeg startet så kjekt på ett sjal etter ett eller annet mønster fra Drops. Lyselyselyserosa Kid Silk, lett og fluffy på pinne nr 3...

Etter en stund gikk jeg lei, og strikketøyet havnet nederst i kurven... I forbindelse med DUFA'n, altså Den Uformelle Fullføringsalongen, kom strikketøyet frem i lyset igjen. Riktignok uten at mønsteret fulgte med. Så der sto jeg da, tydeligvis sånn halvveis inni en mønsterbord av ett slag uten at jeg helt klarte å tyde akkurat hvor. Ikke var jeg spesielt gira på å lete sånn innmari heller...
Så for å fullføre herligheten, felte jeg bare av :)

Kid Silk er umulig å rekke opp, så alternativet ville ha vært å kaste hele prosjektet i søpla.

For at det skulle bli pittelitt søtere, som om det der fluffy-greien ikke var søtt nok, heklet jeg på en liten tungekant. Alt i alt er jeg ganske fornøyd. Det lille sjalet havner i en eske sammen med en haug med luer og noen pulsvanter og reiser til Margot om ikke så altfor lenge....


ps. Jeg lurer på hvor mye jeg egentlig hadde tenkt å strikke på dette? Hele sjalet veier 25g, altså ett enkelt nøste Kid Silk. Jeg fant 3 nøster til i en pose....

2 kommentarer:

  1. Oj! 4 nøster... Det ville blitt stort..
    Godt sjalet kommer til nytte da. :-)

    SvarSlett
  2. Jeg syns det ser ut som en helt nyyydelig liten sky, jeg! :)

    SvarSlett