fredag 24. februar 2012

Litt forskjellig småtterier på en fredag :)

Det er fredag, det er helg og det regner...alt som det bruker å være med andre ord :)



Men det strikkes fortsatt, om ikke alt like pent: Jentungen ønsket seg tøfler og de skulle være slik som venninnens. Jeg ante ikke hva venninnen hadde hjemme og ingen klarte å forklare meg dette heller, så Jentungen ble med til garnpusheren for å finne det rette mønsteret. At Mor Herself har haugevis av mønstre hjemme og på pc'n var visst noe underordnet. Hun fant mønsteret hun ville ha og jeg kunne se med ett kjapt blikk at dette var det jeg kalte Bosniatøfler, gratismønstre over en lav tøffel sko på det store internettet.




Men pøh på det, det rette mønsteret skulle kjøpes hos garnpusheren, og garn skulle velges. Forsikringer om at Mor Herself visste hva hun snakket om ble blåst av og irriterende nok ga jeg etter. Kjøpte ett Sandnesmønster der disse tøflene da kalles Mormortøfler. Forøvrig ligger de nå som ett helt gratis mønster på Sandnes sin hjemmeside. Lima på pinne 3,5 gir tette gode, ikke-veldig-pene og ikke-veldig-slitesterke tøfler, men Jentungen er fornøyd..


En hals trillet også av pinnene her etter jul engang. Jeg fikk to nøster Free Style i julekalenderen min og sammen med pinne 5 ble dette helt perfekt til en Thermis.

To nøster så ut til å bli litt knapt, så jeg kortet inn litt på den første vrangborden, og strikket ellers kjempefort. Da varer nemlig garnet lengre.. Denne gangen holdt ikke denne teorien helt inn, så ett ekstra nøste ble skaffet hos garnpusheren.




Fine fine oransje blomsterknapper handlet ett eller annet sted på nettet, og vips ble hele halsen kidnappet av Jentungen. Jeg tror knappene gjorde utslaget...

En enkel klut dukket også opp, strikket i Paris på pinne 4 (jøss, jeg husket til og med pinnestørrelsen...)


og en heklelue av wims-ichtypen er visst også ferdig- Falk med heklenål 5,5. Denne passer vel ingen og havner dermed i overskuddskassa :)


Dah er det helg!

1 kommentar:

  1. Slett ikke verst på en fredag, dette! Riktig god helg!

    SvarSlett