fredag 19. august 2016

Evighetsfana

*Arkivbilder altså*
 
Fana er et av de fineste tradisjonsmønstrene jeg vet om. Allikevel har jeg brukt en evighet på å fullføre Jentungen sin Fanagenser.
 
Jeg brukte to påskeferier på denne, og rett før jul i fjor var den ferdig. Tok bare 2 og et halvt år...
 
Det er bra Jentungen er slank og kun i lengdevekst slik at det bare var lengden som måtte justeres :)
 
I utgangspunktet var dette et mønster fra et Sandneshefte tror jeg, med de tradisjonelle rutene i stedet for vrangborder.
Første påsken strikket jeg derfor ruter etter mønster men var lite fornøyd. Andre påsken tok jeg opp alle rutene, og lot genseren være uten avslutninger i alle ender. Så rett før jul tok jeg nakkegrep og strikket vrangborder der det først var tenkt å være ruter.
 
Ble ganske ok til slutt, og Jentungen fikk endelig sin Fana.
9 nøster Sandnes Mini Alpakka på pinne 2,5 og 3 (tror jeg)
 
 
 
8 nøster grønn Finull rakk akkurat å bli Prinseteppe til sist ankomne grandnevø *elsk*

 

Finull på pinne 4 blir litt større enn babyen trenger, men han har det i alle fall en stund...
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar