mandag 8. august 2016

Minions og havskumlue

En minionsdille har visst kommet og gått uten at sånne som meg verken har sett filmen eller forstått hypen. Mulig det er et alderstegn?

Visstnok er det noen gule karer i blå bukser og briller, og den ene heter Dave *later som jeg har peiling*

Uansett så har jeg etter hvert også produsert noen luer, fortrinnsvis heklet (har jeg blogget de før?) men her klasket jeg til med to strikkede. Garnet er Falk og Pt5 tror jeg, men kan like gjerne vært Smart eller lignende.
 
Stor lue: 100 m pinne 4
10 omg blå (vrangbord)
20 omg gul
10 omg svart
8 omg gul
fell av
 
Mindre lue: 60 m pinne 3,5
10 omg blå (vrangbord)
økte 10 m til 70 m
15 omg gul
8 omg svart
8 omg gul
fell av
 
Øyne er heklet på nål 3,5 i diverse rester
 
Dette er også frem fra arkivet, teststrikk av en søt babylue *elsk* Du finner den som gratismønster på Ravelry:
 
 
Jeg brukte 25 g tuLLiBaLL klem på pinne 3, størrelsen ble kanskje litt nærmere 12 måneder enn 6 :)
 
 
 
Jeg bruker en sånn Strikkelise med sveiv når jeg skal lage I-cord, går så fort og gæli :) Men jeg liker best å lage én lang snor for da slipper jeg å tenke på at jeg skal ha to likedanne eller like lange.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar