torsdag 4. august 2016

Litt strikkings og tips om "bordkort"

Kan det være siste par turnsokker på en stund?
Pinne 3 og 48 masker som de andre. Kaja skal heller ikke fryse...
 
Jeg trengte en takkegave til en god kollega og grep til pinnene. Om jeg ikke tar helt feil er dette Clothilde. Sjalet ble ganske lite selv om jeg valgte den største størrelsen, men med tuLLiBaLL's I en Tynn Tråd på pinne 3,5 blir det ikke så stort. Garnet er 800 m på 100g, bortimot sytråd:)  Jeg hadde brukt av hespet før og var usikker på om jeg hadde nok da jeg bare hadde bare 63 g. Men ingen grunn til panikk, sjalet veier 41 gram og jeg har fortsatt 22 g igjen.
(Note to self: Brukte pinne 4 til avfelling)
 
 
 
Denne saken her er starten på en Rilletrøje, hvit BabyUll fra Dale og fortsatt ikke ferdig. Mangler ermer om jeg ikke husker helt feil (lurer på hvor den er?!)

 
Så til slutt et bordkorttips:
Krydderglass fra ikea og godis i ønsket farge, Dymo og vips er du klar for konfirmasjon :)

 
 
Arkivbilde fra mai i fjor. Delvis egenproduksjon, både jenta og bunaden :)
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar