mandag 15. august 2016

Se min kjole!

Og når jeg ser min kjole ser jeg at det fortsatt mangler knapp i nakken. Ups.
 
Dette er Mauna, en enkel stripesak som jeg faktisk vurderer å strikke en til av. Det er noe avslappende over gode stripemønstre, bare én stripe til lissom. Usikker på størrelsen, men kanskje passende til en 5 åring? Ligger i overskuddskassen og venter på en passende anledning :)
 
Rødt garn til kanter og midje, jeg er usikker på om det er Rasmillas Yndlingsgarn eller Luksusgarn, men stripene ellers er i alle fall Shetland Soft fra Malsen og Mor *elsk*
 

 
Disse luene er sånne sitte-i-bil-med-tilfeldig-pose-garn-strikkings. Hvis jeg ikke har egnet turstrikketøy for hånden røsker jeg med meg noen nøster og en liten rundpinne, blir fort luer av slikt. Av og til tenker jeg at det er greit at stripene ikke er like, men sett i ettertid er jeg usikker på om systematikeren innerst inne takler det :) Blir liksom ikke noe Zen av dette
 
Uansett: 80 masker på pinne 4, diverse rester av Lima, Karisma og Cascade 220

  
 
Til slutt litt fjas :) Jeg strikker ikke hansker, i alle fall ikke foreløpig. Men jeg kan kjøpe hansker, i alle fall når de er rosa og fine og fanger støv:
 
 
Hæppi mandag !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar