tirsdag 23. august 2016

Loppeløs loppe

Yihaaaa og lakokkaratsja altså, loppa er ferdig. Sånn omtrent 2 år etter at jeg fikk garn og mønster i kalendergave med søte Guro.
 
Loppa er designet av den flinke mønstermekkeren Pinneguri, og det finnes sikkert hundrevis av lopper der ute i all verdens fargekombinasjoner.
Jakken er såå fin *elsk*
 
Min fargekombo er valgt av Guro og er helt perfekt til meg. Jeg digger fargene! Koksgrå bunn med skarp turkis som hovedkontrastfarge.
 
Jakken strikkes ovenfra og ned i passe sakte fart og kan tilpasses kroppen underveis. Pinneguri har veldig gode mønster som anbefales på det varmeste. Jeg har flere prosjekt fra henne på pinnene, og det er ikke mønsteret sin feil at de ikke er ferdige ennå. Kremt.
 
  
 
Siden jeg strikket i passe sakte fart innså jeg etter hvert at jeg trengte en ny plan. Skulle ermene bli ferdige måtte disse fullføres uten at de hang på bolen, siden jeg er ekstra supertreg når strikketøy blir for store til å ligge i vesken.
 
 
 
Plan settes ut i livet og ermer strikket nedenfra og opp møter bol strikket ovenfra og ned...
 
 
 
Gikk ganske bra det altså:
 
 
Hekling, klippings (ja, alltid i angst) og knappings gikk helt fint og jakken ble akkurat perfekt til å være utapåjakke når sommerdagene ikke er fullt så varme som planlagt.
 
 
 
Opprinnelig hadde Guro kjøpt fine kofteknapper til meg, men når jeg brukte vinter, vår og hundre evigheter på jakken hadde knappene blitt misfarget i påvente av å komme på jakken. Jeg måtte derfor ut på shoppings :)
 
Ble ganske fornøyd med disse prikkete da :)

 
Fakta ass:
pinne 2,5 og 3, 360 g Pt2

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar