torsdag 8. september 2016

Høstforberedelser

Jeg er omtrent klar til høsten, i alle fall sånn delvis.
 
Nye sokker er kommet av pinnene og ligger klare til å sendes til et godt formål. Blåbærsokker som så ofte før, men denne gangen i Labbetussgarnet til Europris.
 
Her er det 48 masker på pinne 3, og totalt 19 bær. 8 på skaftet og 11 på foten, gir finfine barnesokker
 

En enkel restelue er også kommet av pinnene, 90 masker grå Merino Extra Fine på pinne 3. Strikker til jeg er lei og feller på gefülen. Passer til en eller annen til slutt :)

 
Så dukket det opp en UFO igjen: En pose full av heklede rundinger!
Heldigvis hadde jeg tatt vare på en print av oppskriften, sånn at jeg fant igjen både oppskrift og monteringsveiledning. Puh.
 
Jeg hadde to nøster petrolfarget Karisma som jeg tenkte kunne egne seg til montering og kant, og heklet i vei. På nesten alle rundingene hadde jeg heldigvis festet trådene underveis, og siste omgangen er lik monteringsomgang.  Puh igjen.
 
 
Måtte hekle noen ekstra rundinger for å fullføre, og kjøpte noen ekstra nøster Karisma for å få nok til kant (=restegarnsforbannelse)

 
 
Til slutt hadde jeg nok til at det ble et lite babyteppe:

 
Facts:
Mønster er herfra og alt er heklet i Karisma, Smart, Falk og lignende på nål 4,5.
 
Etter at jeg kjøpte mer Karisma til kanten siden de to nøstene ikke var nok, har jeg nå igjen to nye nøster petrolfarget Karisma. Sånn går no' dagan.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar