fredag 2. september 2016

Symmetribehov?

Om du har behov for symmetri er selvstripende garn til sokker en prøvelse for hjernen
 
 
Av og til tenker jeg at det får bli som det blir og lar stripene komme som de vil. Men som oftest ender det med at jeg napper en del ørlite i nøstet, slik at jeg får to omtrent identiske sokker.

 
Garn som striper danner også fort litt rare overganger i området rundt hælen, siden man der har korte omganger for å strikke hælen (frem og tilbake og ikke rundt og rundt). Denne gangen løste jeg det ved å ta av nok garn til to hælflapper før jeg startet på selve sokkene, altså å ha et eget nøste til hælflappene. Det ble to ekstra tråder å feste på HVER sokk, og usymmetriske hæler, men det kan jeg leve med :)
 
Garnet er Regia sitt Arne & Carlos, farge 02459 "Beltestakk". Jeg har brukt 64 masker på pinne 2,25 og strikket herrestørrelse. Skal sende sokkene til et godt formål.
 
 
Avslutningsvis, enda en restelue:
Samme pinnestørrelse og masketall som på Siksakluene, men kortere vrangbord. Det er grå Karisma og en haug med smånøster. Blir skikkelig trådfest av sånne luer :)
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar