søndag 11. september 2016

Votter for flyentusiaster

Mannen ønsker seg svært sjeldent noe strikket. De få gangen han piper strikkeønsker kaster jeg derfor umiddelbart all annen strikkings i luften og legger opp til ønsket strikk før han rekker å si "rundpinne".
 
Så kan jeg sitte der å angre.

SAS votter ass.

Ikke finnes det mønster tilgjengelig og ikke finnes det mal, så da er det bare å prøve seg frem da. Heldigvis har jeg strikket noen vottepar før, så ett og annet selbuvottmønster ble finlest og målt og testet som utgangspunkt.
 
 
I tillegg finnes jo det noen sjeler der ute som allerede har strikket lignende. Jeg tok kontakt med ei via Instagram, men hun ville ikke selge sitt mønster så da var det bare å knote videre. Jeg har sikkert strikket 10 single votter i jakten på den rette størrelsen i det riktige garnet!
 
Jeg har prøvd i Finull på pinne 3, og på pinne 3,5. Jeg har prøvd i Rauma 3 tråds og jeg har prøvd i Finull med dobbelstrikk (som jeg nå vet at ikke ligger for meg i det hele tatt).
 
Til slutt og endelig, Mitu på pinne 3,5 og 4. Ble ganske bra til slutt.
 
 
Jeg vet at han innerst inne nå ønsker seg grønne, med logo'n til et annet flyselskap... Men det får vente, foreløpig holder jeg meg til SAS

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar