søndag 4. september 2016

Kan hun sy??!!

Ja jeg eier en symaskin
Nei vi er ikke venner
 
Jeg har alltid hatt symaskin, og har store planer om å lære meg å sy. Det skal bli. En vakker dag. Inntil da så tester jeg tålmodigheten til både meg og maskinen en gang i jubelåret.
 
Strikketøymapper lå halvsydd i en kurv og ventet på siste søm, så de var fort gjort.
 
 
 
Så tenkte jeg at jeg skulle lage en liten sminkepung. Jeg husket at jeg skulle snippe av hjørnene for at den skulle få en flat bunn og stå, men jeg husket ikke hvilken vei jeg snippet hjørnene.
 
Ikke denne veien:

 

men denne:

 
Når symaskinen først var fremme sydde jeg også noen enkle poser. Disse har både fôr og glidelås. Jeg tror jeg fint kan øve litt til...
 
 
Litt beroligende strikking til slutt:
Tror det er Lima og Mor Aase fra restehaugen, pinne 4
 
 
Foreløpig går det litt bedre med strikkings enn med søm, men det skal bli. Pråmiss.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar