onsdag 7. september 2016

Reisetips for garnnerder

Når jeg reiser til steder jeg ikke har vært før sjekker jeg alltid ut potensielle severdigheter.

Når da Hong Kong kom på reiselisten var det fint å sjekke om det var viktige ting å se utenom skyskrapere :)
 
 
Knitmap hadde lite oppdateringer på Hong Kong, men internett visste alt. I følge internett var det flere garnsjapper i Hong Kong, men jeg peilet meg inn på den som var nærmest hotellet :)
 
I denne bakgaten skulle jeg finne Double Knit Yarn:

 
Heldig for meg, internett hadde til og med bilder av butikken, både skilt og inngangsparti. Jeg hadde derfor en viss idé om hvordan dette så ut:

 
 
Jeg hadde aaaaldri gått inn her om jeg ikke hadde vært forberedt :)
Mann og barn var nok i sjokk, men ble med (all ære til familien som nå har nådd et bunnmål på garnbutikkjakt på ferie med mor).
 
 
Opp ei trapp og inn en dør:
 
 
 
Velkommen til akrylhelvete :)
 
Mannen mente at denne butikken kun var minutter unna selvantennelse bare basert på mengden akryl i ett og samme rom
 
 
 
Jeg spurte pent hva hun solgte
 
Svar: "Pjur akriiiiiil"
 
Jeg spurte om hun hadde ull, hun hadde litt...
For skams skyld kjøpte jeg to nøster Katja babymerino siden hun leita det frem til meg. Kostet sikkert det dobbelte av det det gjør her i Norge, men jeg antok at hun trengte pengene mer enn meg...
 
 
Alt i alt en opplevelse, både for garnnerden og hennes familie.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar