torsdag 19. mars 2009

Ut på tur..

Som så vidt nevnt tidligere skulle jeg på tur til nærmeste garnhimmel forrige helg. Kristin Helene organiserte en fellestur som også inkluderte et lokalt strikketreff.
For første gang var jeg på Rauma Ullvare og for første gang møtte jeg disse damene fra Hobbyboden. Det er bare en ting å si om begge deler, FANTASTISK. Jeg tok med en kake og ramlet inn i en gjeng damer som var gærne etter garn og utrolig koselige å være sammen med. Bare såååå herlig dag, altså. Sånn så kaken ut om morgenen..
Rauma Ullvare gikk jeg nesten rundt meg selv, det var jo garn overalt. Man vet nesten ikke hva man skal ta med seg, og frykten for å bli så overveldet av garn at man nesten ikke får handlet kan lamme den sterkeste shopper… Heldigvis er det hjelp å få…
Trollmor ledet meg sakte og forsiktig ut på galeien, og plutselig var jeg overbevist om at også jeg skulle strikke tunika…i BOMULL. Nemlig denne: http://www.raumaull.no/media/monster/forsider/PT91_mod_1388.pdf

Det var så utrolig mye fine farger å velge i, men etter at fargekonsulenten og støttekontakten hjalp til ble det isblå bunnfarge og plomme og lilla som mønsterfarger…I tillegg til garn til dette prosjektet ble det også med noen få usle nøster til, totalt nesten 1,8 kilo *host*
Heldigvis fikk jeg også kjøpt pinner av Trollmor og en heklenål som kun ble kjøpt fordi den var søt. Det er i seg selv en god nok grunn…
Vet ikke helt hvor det ble av alt garnet, noe henger allerede på pinner og noe havnet i strikkebag nr 1 med én gang, men her er i alle fall det meste samlet til ett gruppebilde, eller to...

Jeg koste meg slik med garn, pinner, kjekke damer og god mat at jeg glemte å ta bilder på tur, heldigvis har andre mer vett enn meg og har blogget om turen *puh*

Ett kjapt overslag over innkjøpte garnmengder viste at vi totalt handlet cirka 20 kilo…

8 kommentarer:

  1. Høres ut som en gøy tur:)
    Veldig mye fint du har strikket.

    Silje

    SvarSlett
  2. Så heldige dere er! Det er dårlig med garnfabrikker på det sentrale østlandet...

    SvarSlett
  3. For en eventyrlig opplevelse du har hatt! Blir misunnelig bare ved tanken.

    SvarSlett
  4. Så mye herlig garn! Det høres ut som du har vært på den Store Drømme Turen :-)

    SvarSlett
  5. Herlig!!!
    Jeg og mamma skal prøve å få oss en tur dit i løpet av sommeren når jeg er hjemme på ferie!

    Herlig garnhaug du har fått deg, gleder meg til å se hva du får ut av den!

    Ha en fin kveld videre og ei god helg :)

    SvarSlett
  6. takk for hilsen i bloggen min.
    å den som kom seg på rauma ullvare...
    sukk, har jo kjørt forbi det skiltet "100" ganger, men har ikke stoppa.

    neste gang lover gubben meg...

    god helg

    SvarSlett
  7. Oppskriften på rutet bråt er slik:*2 rett,et kast, 2 rett, 2 sammen*Gjenta und omgangen,4 omganger i hver farge, det er litt knotet i starten, men det blir bra! Koos deg og ha en herlig helg!

    Klem Vibbedille

    SvarSlett
  8. Det der var et sted jeg gjerne skulle ha vært ja. Masse fint snadder du kom hjem med:-)

    SvarSlett