fredag 22. oktober 2010

Svigermors bursdagssjal...

Min snille snille svigermor har rund dag i november

og denne krøllete haugen er gaven :) Rart hva litt blokking kan gjøre med ett strikketøy...

Mønsteret er Shetland Triangle og finnes både som nedlasting og i bok

Garnet....mmmmmmm... det er Tulliball!!!


Håndfarget av to gærne Oslodamer og selges via bloggen, anbefales virkelig!

Denne garnkvaliteten heter I en Tynn Tråd, og er virkelig tynn altså. 800m på 100g, det er tynt det! Men deilig mykt og består av Superfine Merino og en dæsj silke. Nydelig!

Akkurat denne fargen heter Storesøster, og er lavendellilla-isj med ett spor av rosa

Sjalet er ikke digert, men passer som ett deilig mykt smykke i halsen. Jeg strikket 11 repetisjoner av mønsteret og brukte pinne 3.

Hele herligheten veier 39 usle gram. Det betyr at jeg har igjen over 450 meter, noe som fint rekker til ett sjal til meg selv også :)

8 kommentarer:

  1. Lekkert lekkert. For en nydelig farge dette var. O nå har du jaggu fått meg til å bestille dette garnet også hehe :O)

    SvarSlett
  2. Kjempeherlig!!!! Kanskje jeg må prøve denne kvaliteten også, selv om jeg sliter litt med sytråd... Bør vel strikke opp flamboyance sytråden jeg har liggende før jeg kjøper noe nytt i allefall...=P
    Nydelig var det i allefall sjalet ditt! Flinka!

    SvarSlett
  3. Nydelig sjal. Ettersom du strikker så flott sjal til din svigermor, må dere ha et godt forhold.
    Ha en fin helg.

    SvarSlett
  4. Så morsomme navn de har på produktene sine, de to damene! Kjempegodt tips til garnfreaker som oss ;) Og så ble sjalet ditt kjempeflott også da! Ha en flott helg, Anita!

    SvarSlett
  5. Hei på deg:-)
    Nå har jeg vært på besøk hos deg, og lest og kosa meg lenge:-) Og tittet på alt det fine du finner på å lage. Herlig sjal, og det garnet skal jeg kjøpe, blir jo så frista av alle vakre fargene de har. Men ikke ennå, har mye som skal strikkes opp først:-) (det er i alle fall intensjonen, om jeg klarer å vente, er en annen ting)
    Jeg har også strikket hals i Puno, og det ble umiddelbar suksess. Skikkelig mykhals altså:-) Herli garn, det også - men litt dyrt. Ja, ja.. blir bare en hals til meg denne vinteren da:-)
    Ønsker deg og dine ei kjempesnill helg, og masse kos:-)

    SvarSlett
  6. Heldige svigermor som får et sånt lekkert tulliballsjal :) Og fargen er jo bare helt nydelig. Jammen er du tålmodig - hadde aldri klart å få ferdig noe sånt jeg (i alle fall ikke nå etter genseren - den var langdryg den) Nå blir det bare småplagg på meg en lang stund.

    Ha en flott helg vennen!
    Klem

    SvarSlett
  7. Gratulerer til Svigermor! Flott gave hun får.

    SvarSlett