søndag 17. oktober 2010

turnsokker?

I sommer strikket jeg (også) noen sokker som skulle brukes på turnstevner. Ullsokker i samme farge som deler av defileringsdressen.

Det viste seg etterhvert at min evne til å beregne størrelser i beste fall kan karakteriseres som optimistisk. De var absolutt ikke størrelse 35... mer som 32-isj...

Heldigvis hadde jeg mer garn av samme type, så med nytt og friskt pågangsmot skulle det bli nye turnsokker ja.


Bladmønsteret fra Polly Jean sokkene, ellers er det igjen Pt5 på pinne nr 3.

Ble igjen litt for ivrig med tåfellingen, og dermed hadde jeg igjen ett par sokker som var for små. Denne gangen var de enda mindre... sånn cirka 30-31-isj

Polly Jean mønsteret finnes HER

Begge parene er nå gitt bort til en mindre turnjente. Min turnjente venter fortsatt og jeg har lagt opp til enda ett par. Heldig for meg har jeg fortsatt mer garn :)

2 kommentarer:

  1. ... og vi følger spente med fra tribunen ;)
    Men hell i uhell da er det forhåpentligvis ;) snart tre heldige turnjenter i steden for bare én!

    SvarSlett
  2. Bare si fra hvis du bommer og ender opp med et par i str. 40 *tjihi*

    SvarSlett