fredag 5. august 2011

Barneklær?

En kveld i romjula 2010 under påvirkning av pittelittegranne rødvin lovet jeg vekk strikkede klær til en baby-to-be. Akkurat da virket ideen knallgod, noen måneder etterpå kanskje ikke fullt så god :)


Med friskt mot fant jeg frem garn, pinner og Nøstebarnboka. Når jeg først hadde lovet strikkings var det jo en god ide å bare sette i gang, slik at det ikke skulle bli hastverksarbeid i siste liten lissom...


Da den vesle Babygutten kom velskapt til verden i mai, manglet bare siste finish som knappestolper og noen usle maskesting. Helt overkommelig...


*kremt*


tok hele sommeren det gitt :)

Tadaaa!


Endelig fullført. Kragejakke fra Nøstebarnsboka, strikket i Karisma på pinne 3 og 4.
6 knapper, der den nest øverste er festet med rød tråd.
Jeg synes det ble en litt kul detalj, og har ingenting å gjøre med at jeg slapp opp for mørkeblå tråd *host*


Matchende ullbukse som er litt herfra og derfra sånn mønstermessig.


Karisma og pinne 3 og 4 her også


For at buksen skulle bli litt mer gøy laget jeg klar munnen til en Monsterbukse.


Hmpf. Maskesting er fortsatt ikke min greie altså!


Endte med at jeg hekla to rundinger til øyne og deretter under selvpålagt tvang "broderte tenner i maskesting"...


"Pynten" er mekket i Daletta og jeg håper klærne fortsatt passer. Vokser ikke sånne minimennesker uhorvelig fort?

Jaja, dette Monsteret sier i alle fall:


Bø!! og hæppi helg!!

2 kommentarer:

  1. De vokser veldig fort, men det ser ikke ut til at du har strikket i helt nyfødt-størrelse. Heldigvis, kan man vel si, for det ville jo ikke vært spesielt smart. :-p

    Både jakke og budse ble kjempeflotte, og monsteret bak på buksen er bedårende sjarmerende!

    En god helg til deg også! *klem*

    SvarSlett
  2. Kjempe herlig sett. Og du vet at den som venter på noe godt osv... buksa med hekla øyne var rå. Da ble den enda mer herli. *tomleropp*

    SvarSlett