torsdag 25. august 2011

Erfaringsbasert kunnskap...

Jeg er ikke så god på montering..

én ting er at det ikke blir gjort så pent at det er noe å snakke om, men hovedvegringen mot montering er nok bunnet i kjedsomhet...

Løsningen er da å unngå montering som best man kan..

Ett garnbytte med Renate for en tid tilbake hadde tilført lageret 5 nøster med Classic Alpakka, i en herlig lysebrun nyanse. Rik på erfaringer med langt fremskreden monteringsvegring satte jeg i gang med én stor bestemorsrute...ganske rett etter at garnet kom i hus..

Under sommerens Dufa utfordring, kom bestemorsruten frem i lyset og minnet meg på at det ikke bare er montering som gjør at prosjekter blir lagt til side...

Ett realt nakkegrep, kombinert med en garnopprydning der nøstene kom frem fra glemselen, endte i nok ett babyteppe.
Jeg heklet i vei til de 5 nøstene tok slutt. For å piffe opp pittelitt kantet jeg med omgang med lilla staver.. Lyslilla Viking Alpakka, kjøpt i Tananger i 2009.

For at det ikke bare skal bli babytepper, fullførte jeg i samme slengen en Wimselue/Kollenbrøl som også lå der og skulte på meg..


Veldig usikker på garnet her, men tror det hovedsaklig er Alfa...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar