onsdag 27. mars 2013

Polly og Marius, fine favoritter...

Jeg vender stadig vekk tilbake til Polly Jean. Synes mønsteret er så fint, relativt enkel strikk som gir fin effekt.
Her er det rester av Fabel som har fått svingt seg rundt på pinne 2 og vips er det sokker. Fine fine rosa sokker.

En venninne av Jentungen varmer tærne i disse nå.


Som så mange andre steder strikkes det Marius. Jeg liker fortsatt mønsteret godt, selv om det dukker opp overalt.

Og jeg er ganske sikker på at jeg hadde minst én da jeg vokste opp.

Jeg liker veldig godt rundefelling også :) Alt som kan minimere behov for montering tas godt i mot av meg...

Mønsteret jeg har brukt kommer fra et Sandnes klassikerhefte, og stemmer sånn noenlunde. Jeg har strikket i str S og brukt lagergarn. Yeah me altså.

vil bare si at puten i bakgrunnen ikke er min, bildet er tatt hjemme hos svigers :)


Merino Extra Fine på pinne 3. Genseren er konstant i bruk, så dette er de eneste bildene jeg har. Litt sånn tatt-i-smug :)


Brukte pinne 3 i håp om at det skal være litt hold i herligheten, siden Merino Extra Fine fort kan sige litt mer enn man setter pris på.

Tok opp igjen halsen og felte litt tettere. Hadde jeg fulgt mønsteret hadde den vært vid og stående og det var ikke pent. Jeg har en Marius til meg selv liggende nesten-ferdig. Der skulle jeg ha tatt opp igjen halsen, men jeg_orker_ikke_tanken_på_det_nå :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar