torsdag 28. mars 2013

Updait på Januaralongering

Det er fort gjort å hive seg på strikkealonger, spesielt når de som driver alongene stadig vekk hoster opp flotte mønstre. Jeg er lett å lede og henger fortsatt med (tro det eller ei), selv om det ikke akkurat oppdateres jevnlig her i bloggen :)




Luegeneralen herself hadde blant annet denne å tilby som januarmønster. Jeg likte den godt og strikket den kjapt på pinne 4,5. Garnet er Nepal.



I sokker2013 er det selveste Wims som er sjefen (over alle sjefer). Hun har stålkontroll på bena til en haug med strikkere og får oss alle til å synes at det er ganske gøy med sokker.

I januar var en av utfordringene å strikke sokker med Mariusmønster. Jeg har ikke Mariusboken med mønster på sokkene i, men lar ikke sånne detaljer stoppe en over ivrig srikker.

Løsningen ble å ta en rapport fra nylig strikket genser og bruke den ukritisk på sokker...

Vel...



Altså 38 masker er litt lite..i alle fall om man tror man skal få sin egen pølsefot ned i sokken.

Sokken er dermed trolig mer passende til en toåring og derfor avsluttet litt tidligere enn om den skulle vært til meg. Fotlengden er 15 cm uten at jeg vet helt hva det tilsvarer, men sokkene ligger i alle fall trygt i overskuddskassen så lenge. Der ligger forresten tidligere omtalte lue også :)

For spesielt interesserte kan jeg åpplyse om De Harde Fakta:
Garnet er Pt5 og pinnen er 3, men 38 masker er det litt lite...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar