torsdag 7. mai 2009

Evig jakt..

Med pågangsmot av ukjente dimensjoner leter jeg etter den perfekte lue.
For de som har vært innom meg tidligere er dette ikke ett ukjent fenomen, men fortsatt en kilde til frustrasjon. Jeg ønsker meg lue! Akkurat så enkelt og akkurat så vanskelig er det, for jeg finner ikke én eneste én som passer meg..

Siden jeg ikke klarer å hoste opp hvordan min lue skal være, er jeg påmeldt på luealong(er)...
Da er det andre som velger luen...så strikker jeg...prøver litt...banner mer...og så fortsetter jakten. Godt man har noe å drive på med..

Nye mønster kommer rundt den 1. hver måned og da er det å kaste alt annet til side og kvesse strikkepinnene...

Tadaa..May I Present: Hermione... i Regia 6 tråds, tidligere tiltenkt Bayerische, nå omgjort til lue..pinne 3,5 og 4 tror jeg
Hermione er valgt fra én along, og fra den andre alongen har jeg strikket begge..

Påbegynt sist, men fullført først: Dean, i Lerke pinne 3 og 4.Gikk fort som en fis å bli ferdig med denne..
Og til sist men ikke minst: Selbu Modern, denne har jeg øya på lenge og nå kom det nødvendige sparket i ræven.. Lys rosa Mini Alpakka og turkis Tynn Alpakka, pinne 2 og 2,5...

Det er bare å si det med én gang, Jentungen er modell og konkluderte som følger:
1. Hermione..."Fin, men klør skikkelig". Altfor stor til Jentungen og ser feil ut på meg.. legges til side..
2. Dean..."Å så deilig garn" men for liten til alle...legges også til side mens Mor Herself grunner på hvorfor jeg la opp til minste størrelse i latskapens navn..
3. Selbu.."Åååå det var den fineste lua jeg har sett men hvorfor har du laget den i Klø-Garn?" For stor for Jentungen og altfor liten for det tjukke mamma-hodet, ligger på vent..
Konklusjon? Jakten fortsetter...

10 kommentarer:

  1. Så synd at ingen av luene passet og må legges til side.For de var kjempefine alle tre.

    SvarSlett
  2. Flotte luer! Jeg har akkurat samme problem. Ingen huer passer mig eller jeg ser ihvertfald dum ud med hue på hovedet;-)

    SvarSlett
  3. Åh, dei luene var nydelege! Du får, om du gidd, rekke nokon opp og strikke større:)

    SvarSlett
  4. Nydelige luer du har laget. Så flink du er. :)

    SvarSlett
  5. Flotte luer. Jeg syns også det er vanskelig å finne luer som passer til meg - Men det er jo artig å strikke/hekle luer til andre likevel:-)

    SvarSlett
  6. kjempefine luer du har strikket!

    SvarSlett
  7. Fine luer! Likte særlig den selbu-varianten.
    Jeg bruker lue kun når jeg MÅ, og syns jeg ser teit ut i altsammen. Andre blir jo så fikse og fine med ei lue på snei - jeg blir bare trillrund i hodet og ansiktet blir kun kinn...

    God helg!

    SvarSlett
  8. Så flotte luer du har laget.
    Ønsker deg en riktig god helg

    SvarSlett
  9. Eg ser kjempeteit ut i lue. Eller kanskje det er slik at eg alltid ser kjempeteit ut.... Uansett: Eg strikkar i vei, og reknar med at ein eller annan gong finn eg lua som er verkeleg likar. Det gjer sikkert du også! Desse luene var flotte, synd at du ikkje kunne godkjenne dei;)

    SvarSlett
  10. Syns luene dine var kjempefine :) Dumt at ingen passer, men det fører vel til at jeg kan glede meg til å se bilder av flere vakre luer mens du jakter videre på den "perfekte".. God jakt og lykke til!

    SvarSlett