mandag 24. august 2009

Skeive sokker

Ei kreativ dame jeg vet om har laget mønster på skeive sokker.
Ikke vet jeg hvordan man får inspirasjon til å se verden på skrå, eller kommer på å kalle sokkene for skeive, men mønsteret har i alle fall gått som en farsott innenfor Hobbybodens medlemmer.

Mønsteret er laget for å passe garnet Perfect fra Sandnes, og jeg hadde tilfeldigvis to nøster liggende...

Pinne nr 3, to nøster Perfect og vips..Skeive sokker ala ToneM!
Ett nøste holdt akkurat til en sokk...
Jeg skulle egentlig spare dette prosjektet til kommende helg. men jeg klarte ikke å vente. Sokkene gikk fort som en fis å få ferdig, men det tar litt tid før de havner i bloggen. Strikket i størrelse 37 og sitter som ett skudd på foten...
Disse ble altså ferdig forrige helg, jeg har brukt de masse og er superfornøyd! Mønsteret anbefales av meg og mine varme føtter...

7 kommentarer:

  1. For et stilig mønster! Det ser ganske invikla ut å strikke. Ha ei fin uke!

    SvarSlett
  2. Kjempefine sokker! Dette mønsteret har virkelig blitt en farsott! Ser ut til at jeg må knekke sokkekoden snart, for det er så mange fine sokker der ute og jeg er en ordentlig frysapinne på beina. Nå er det ikke lenge til vi treffes i Tananger:-)

    SvarSlett
  3. Fine sokker. Har sett flere av disse. Får vel prøve dem . Ser ut til at di sitter fint på foten.

    SvarSlett
  4. wow - de var stilige, har ikke sett sånne før!

    SvarSlett