tirsdag 1. februar 2011

Heklede svenskevotter...

Jeg har heklet!

og det gjør jeg så bra at det er verdt å blogge om *flirer*


De få gangene jeg får til noe mer avansert hekling enn ei sånn bestemorsrute er det kun designerens evne til å forklare som berger festen...

Og dette er vel festvotter?

Mønsteret finnes HER og er designet av en svensk jente som virkelig får fart på votteproduksjonen rundt omkring...

Garnet er Drops Nepal og det gikk akkurat (og da mener jeg virkelig akkurat) 2 nøster av det rosa. Jeg heklet littegranne korte votter for at garnet skulle holde heeelt frem (til tuppen av den lengste finger'n). Vottene er litt vide i håndleddet, men det setter jeg på kontoen for manglende hekletrening :). Har brukt heklenål nr 4.

Mønsteret anbefales selvsagt, både til nybegynnere som meg og dere som er litt mer drevne. Blir fine votter i en fei!
ps. bildene er tatt på kjøkkenbenken under sånn deilig lysrørlys. Blir ikke bedre lyssetting enn det...

5 kommentarer:

  1. Disse var veldig søte, Anita! Er søte, mener jeg :) Takk for link til mønsteret, det høres nesten ut som om til og med jeg kunne klart å hekle dem ;)

    Klem fra Tønsberg!

    SvarSlett
  2. De ble kjempefine! Blomstene var veldig dekorative. Mine ble veldig små, dog med tynner garn (hvem kunne klare å regne ut det, liksom), men med barn i familien gjør jo ikke det noe. Jeg heklet noen cm videre nedover til slutt, sånn at de ble litt lengre - det er jo fantastisk greit med hekling.

    Hvordan fikk du forresten tid til disse, du har jo strikket genser..?

    SvarSlett
  3. De ble kjempefine!!!! Kanskje jeg skulle tørre å bruke nepalen jeg fikk i gave til disse da? Sikkert noen som kan bruke sånne vil jeg tro!=D Skikkelig lekre! Og hun svenske jenta er ikke bare flink til å få votteproduksjonen opp, hun er veldig hyggelig også!

    SvarSlett
  4. Kjempefine votter! skjønner godt at disse er populære!

    SvarSlett