torsdag 31. juli 2014

Hemningsløs hekling, eller siste krampe?

Ja jeg har hekla mer, mange stumper små ender fort i lue. Fortsatt dobbelt garn, fortsatt heklekrok nr 5 og fortsatt alpakka. Hvor kommer alt garnet fra??
 
 
Enda et par sokker som skal varme kalde tær kom av pinnene for en god stund siden, det er Pt5, Regia og Fabel på pinne 3. Jeg har en del garn og jammen er det mye restegarn i hus også så det er greit å få brukt opp noe. Fortsatt er det litt igjen *kremt*
 
Under OL i Sotsji tok heklenorge helt av og alle som kunne holde en heklekrok kopierte den norske deltagerluen. Jeg sto i mot. En stund.
Det er jo bare tull såklart. Hadde jeg hengt meg på bølgen med en gang hadde jeg jo fått tak i garn, når jeg endelig ga etter var det jo tomt. Tomt for sånn lys-nesten-mellom-blå overalt. Et forsøk med dobbel babyull ble ikke bra og etter gjennomsøking av tre lokale garnpushere var jeg like langt.
 
Men tjobing lissom! Et dypdykk i eget lager ga jammen funn. Et bomkjøp hespe Cascade 220 hadde akkurat rette blåfargen og vips ble det OL lue på Jentungen også. Rødt Pt5 til kanten og heklekrok nr 4. Utrolig hva man har.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar