mandag 14. juli 2014

Sommerhekling

Med sommertemperaturer som vi bare har drømt om tidligere blir behovet for småstrikk/-heklings økende og interessen for bunadssøm synker i takt med at gradestokken peker oppover. Puh.
 
Enkle kluter passer jo alltid, og bomullsgarn finnes overalt. Her representert ved Klara og en-eller-annens bomull. Jeg husker ikke hva de heter. Anna og Klara? Klara og Anna? I alle fall er det billig bomullsmoro fra Søstrene Grene. Heklekroker selger de også. Koster bare bittelitt. Veldig kjekt for sånne som oppdager at det ikke er noooe håndarbeid i vesken og det trolig er 15 minutters venting på Jentungen. Ja jeg veit, det er urutinert.
 
 
Bare halvstaver her, med en kant av fastmasker til nøstet tok slutt.
 
 
Vanlige staver ble litt taslete. Ganske slapp konsistens, så nå vet jeg det også. For å berge inn tok jeg halve kluten med fastmasker. Jeg kan i ettertid late som om det var med vilje... litt sånn halv klut for slappvasking og halv klut for skuring av kjøkkenbenk. Jeg har mer bomull sånn at jeg kan fortsette med kluter så lenge det er varmt i været (og enda litt lengre) så da spørs det bare hvor lenge interessen varer..

 
En av høstens strikkeplaner inkluderer Nøstebarn sine rillevotter. Jeg synes de er så fine i all sin enkelhet. Heldige meg eier ett par allerede som jeg har fått fra Hespetre, og jeg tenker støtt på at jeg skulle ha strikke ett par eller to selv. Denne høsten tror jeg det blir. Det er viktig å ha trua.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar