fredag 25. juli 2014

Vanedannende lue...

Jeg sluttet å røyke her i juni (ja jeg veit såklart på sekundet når jeg slutta, men det ser så teit ut å være så fanatisk eksakt på slikt) og som substitutt har jeg hekla. I mengder.

 
Jeg gikk løs på en haug med diverse alpakkarester, og fant ut at jeg skulle ta grep. Jeg er ikke så glad i alpakka (så hvor kom all alpakka'n fra?).
 
Wims sin fantastiske kollenbrøl ble utgangspunkt igjen, mønsteret finner du HER
  
 
 Det er rester av tynn DSA alpakka og Drops Baby Alpaca Silk lagt dobbelt og heklet på krok 5.
 
Jeg har prøvd dette mønsteret før, og det eeeer gøy. Men det er svært vanedannende, tro meg! Hvis du tviler, se bare HER, jeg har vært på luekjøret før...
 
I mars 2010 strikket jeg et par sokker som jeg omtalte som "seige sokker". De gikk supertregt å få av pinnene, og jeg kan svakt erindre at jeg forbannet de nord og ned og trolig aldri skulle strikke de en gang til. Så feil kan man ta. Siden den gang har Jentungen elsket de og brukt de sønder og sammen. Et nytt par har stått høyt på ønskelisten og etter ett års jevnlig mas ga mor etter og strikket et nytt par.
 
Kan nesten ikke tro at det var det samme mønsteret, de gikk jo kjapt og greit av pinnene og var ingen grunn til langvarig forhåndssyting som noen kanskje har drevet litt med.
 
Fortsatt Fabel og pinne 2,5, men litt annen fargeskala enn sist. Jentungen synes de første var penest (og jeg er faktisk litt enig) så godt mulig at det kommer ett par til på pinnene. Trenger ikke grue meg i 6 måneder først denne gangen i alle fall. 
 
Gul og hvit Sisu sammen med oransje Wollmeise (er det Küken mon tro?) endte opp i påskegule striper og sendt til noen som trenger de mer enn meg.
 
Men nå er det jammen fredag igjen, hæppi helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar