onsdag 3. mars 2010

Endelig en lue til meg...

Restegarnet etter Skotta lå lugomt til når Dalegarn plutselig ble spandable og la ut gratismønster på nett.. Tre nøster Freestyle og pinne 4 gjorde vei i vellinga og noen effektive strikketimer senere hadde jeg en fiks ferdig lue..

Korrigering: Det viser seg at Dale har knipt igjen, og at dette heftet plutselig ikke var tilgjengelig gratis allikavel... Kanskje det var tidsbegrensning? Hva vet vel jeg... Men mønsteret finnes altså i det tilbehørsheftet (nr 219) som nå er tilbake i vanlige former igjen...

Jentungen stiller som hodemodell, men denne luen er min (samme hva ungene sier)!

13 kommentarer:

  1. Slitan!Så lur du er som strikker en lue til deg selv i stedet for et monstersjal. Hilsen nede i 290 masker på sjalet.

    SvarSlett
  2. Så flott den var. Finner den ikke på siden til Dale jeg, men kanskje like greit når jeg har en drøss andre ting jeg skal strikke først. ;)

    SvarSlett
  3. Så fin den ble.
    Å tenk at Dale legger ut mønster da. Kjekt, må inn å se der også.

    SvarSlett
  4. Da stemmer det vel med overskriften "Månedens mønster" at det ligger der bare kort tid.

    Men jeg kjøpte heftet før jul og hadde store planer om lua på forsida, men er det blirr lue? Nope :-)

    SvarSlett
  5. Hrmf!
    Gratis, du liksom!
    Håper noen har lastet det ned, så du kan FÅ en kopi.
    Jeg TENKTE på det, men det ble med det...
    Veldig fin lue, forresten :-)

    SvarSlett
  6. Jeg skrev ut mønstrene jeg også. Så lurt!

    Jeg har den lua på todo-listen min og nå tror jeg at jeg skal flytte den et par plasser oppover lista. Skikkelig fin.

    SvarSlett
  7. Kjempefin lue Anita, regner med du ikler deg den på neste strikkekafe (har satt av datoen allerde nå, ingenting skal stoppe meg denne gangen)

    SvarSlett
  8. Grattis med ny lue! Kjempefin er den, og jeg ilte inn på Dales sider for å printe den ut, men tror du den lå der mer da.. :(

    See you soon! :)

    Klem

    SvarSlett
  9. Kjempeflott lue. Herlig farge også :O)

    SvarSlett
  10. Kjempekul! Jeg har makan oppskrift fra et ukeblad, og garnet ligger klart! :)

    SvarSlett
  11. Den var jo kjempefin! Er det den samme som den vm-lua? Hvor mange masker har du som utgangspunkt? Tror jeg må prøve å lage meg en ny lue i et eller annet garn før vinteren blir borte, men er litt demotivert, for i dag var det så friskt og godt på hverandaen... Vi tok oss til og med en tur rundt i butikkene for å se om noen hadde utemøbler, men søringene her nede skjønner ikek at vi nordlendinger IKKE venter til etter påske med å sitte ute... Hørt sånn tull... *sukk*

    SvarSlett
  12. Send meg en mail med adresse, så skal Liselotte få knapper!

    SvarSlett