torsdag 11. mars 2010

Strikkeeffekter

En god kollega ga meg for en tid tilbake en utfordring om å strikke luer med logo...
Luene skulle være en overraskelse til en gjeng spreke damer som til helga skal gå Inga-låmi.

Mitt oppdrag var å lage prototypen, så skulle hun selv (med god hjelp av sin mor) strikke luer til sprekingene. Logoen er løselig basert på dette...


Første forsøk ble kjempedigert... og dermed en hals :)

Neste forsøk ble bedre..men her er ikke mønsteret strikket inn, det er brodert på med maskesting..blæh.. Jeg så også at den brettekanten ikke ble helt heldig, det skal jo ikke være synlig hvitt i kanten...

Bak til venstre skimtes luen som endelig "satt", men der er blåfargen noe feil i forhold til foreningens blåfarge. Slik er det når garnet kommer fra lageret, ikke alltid helt rette fargen i skuffen :) Jeg ser at jeg ikke har brodert ferdig maskestingene heller, men da var vel jeg gått lei...

Maskesting gir meg generelt fnatt!

Alt er strikket i Trysil Superwash fra Europris på pinne 4. Funket helt fint, men det hvite garnet var "stivere" enn de andre fargene, noe som var litt synd siden det hvite ble brukt til innsiden av brettekanten. Men dette er jo tross alt bare prototypen :)

Maskestingene på luene er sydd med Alfa med glitter. Alfa fordi det var litt tykkere og dermed mer "dekkende", glitter fordi det var det som lå øverst i skuffen da jeg trengte hvitt garn :)

Om du deltar i Inga-låmi til helgen kommer du forresten ikke til å se disse luene.. I ettertid er det nemlig flere enn meg som får fnatt av maskesting. Så luene som drar til Lillehammer er blå i kanten med byens navn, men det røde feltet har nå ett strykemerke i fronten.

7 kommentarer:

  1. Lurte veldig på hva strikkede effekter kunne være.Så jeg ilte hit inn i bloggen din for å se.Og jeg ble ikke skuffet ,luene var kjempefine de.

    SvarSlett
  2. Kjempefine luer - men skjønner godt at det ble strykemerker. Maskesting er best i små porsjoner.... For en jobb du må ha hatt.

    SvarSlett
  3. Hjemmelaget strykemerke ble det på mine Brannluer en gang i tiden. De var forresten så enkle som rød ribbestrikket lue - med Brannmerket på. De ble selvsagt mye kulere enn dine. *host*

    SvarSlett
  4. Du verden som du arbeider!
    Spennende å ha oppdrag!

    SvarSlett
  5. Maskesting er drepen i store mengder, skjønner godt at du gikk for symerkene.

    SvarSlett
  6. Maskesting er kjedelig, ja. Fine luer og hals, da. Inga Låmi? Spreking. Jeg gleder meg veldig til å se deg igjen, hvis du trenger veiledning på retninge eller noe, så ring meg da.

    SvarSlett