fredag 12. mars 2010

Selbuvotter og minilue

Jeg har tidligere strikket Selbuvotter i barnestørrelse, men da jeg trodde jeg var ferdig hadde jeg plutselig to venstrevotter....argh!
etter intens ta-meg-selv-i-nakken-strikking fikk jeg under OL strikket én høyrevott

så har jeg i det minste ett par...

Jeg synes mønsteret er nydelig. Vottene er strikket i rester av Finull på pinne 2,5.

Jeg vet ikke om jeg har nok garn til én høyrevott til, så foreløpig slår jeg meg til ro med at jeg i alle fall har ett og ett halvt par :)

Kanskje jeg bare skal kaste én venstrevott, så er jeg ute av hele problemstillingen?

Mens jeg tenker på det kan jeg også vise frem denne miniluen:

Meret (som utgangspunkt i det minste) er strikket i Freestyle på pinne 4, det opprinnelige mønsteret finnes HER

For mye kikking på kule curlinggutter i fancy bukser medførte at jeg ikke så spesielt nøye på mønsteret underveis. Trolig glemte jeg flere repetisjoner og endte med en pitteliten minilue, som i beste fall kan kalles babylue.

Hvem i alle dager ikler en baby en beret lissom?? Foreløpig ligger denne lille saken i overskuddskassen og godgjør seg...

Og som ett apropos til forrige innlegg, det er ikke jeg som skal gå Inga-Låmi til helgen altså! Hvis noen ved en glipp skulle tro det så kan jeg avkrefte det her og nå... sprek er jeg på ingen måte!

15 kommentarer:

  1. Hihi!
    Nusselig lue!=D
    Vottene var nydelige da! Men ser helt klart irritasjonsmomentet ved å strikke to av samme hånd...
    Trøsta er at du er halvveis på et vottepar nå?
    Ha en strålende dag!

    -Gakka

    SvarSlett
  2. Så fine votter! Skjønner det er ergerlig -har gjort det samme selv (da dog på en langt mindre komplisert vott..) Legg den vekk, du. Om et år blir du kanskje spurt om å strikke et par votter -og da vil du være glad når du husker at du allerede har en! ;)

    SvarSlett
  3. Kjære Anita. Min mann var litt av en "filosof" da han var barn. Det med å kaste den ene votten, minnet meg på noe han skrev på et morsdagskort da han var 8-10 år:

    Heldig er den som mister den ene votten og beholder den andre, enn han som mister den ene og kaster den andre og finner den første igjen.

    Så kan du jo velge selv hva du vil gjøre med en vott extra ;)

    Ha en knallfin helg.

    Klem

    SvarSlett
  4. Er ikke bestandig enkelt å følge oppskrift, kan bli mange morsomme resultat av det :-)
    Du kan jo sende lua til de som samler inn luer til premature - se hobbyboden.

    SvarSlett
  5. Kjempefine votter, og det kan jo være greit å ha en i reserve da :)

    Ses på torsdag! :)

    God helg og klem fra meg!

    SvarSlett
  6. Hahahaha ... nå ler jeg godt her! Vi må jo være søstre! Noe som går i familien det der med venstrevotter;) Det er i grunnen derfor jeg er så glad i Bella's mittens, siden det er en oppskrift for venstre og en for høyre. Nå er det under en uke til vi kan skravle om kapp. Det blir så gøy! Ha en fortreffelig helg!

    SvarSlett
  7. Kaste votten! Fantastisk forslag,som sikkert sender gisp gjennom forsamlingen, så mye tid som mønsterstrikk kan ta. :)

    God fredag!

    SvarSlett
  8. Flotte vottar, alle tre :) Kanskje blir den første venstrevotten slitt, då har du en i reserve ;)
    Den lua var søt den, kanskje du kjenner ei pie med babyborndukke??

    SvarSlett
  9. Fine votter - og det er alltid bra med en i reserve. Hvis det er noen trøst så har jeg gjort akkurat det samme, men jeg hadde ikke nok garn så jeg måtte rekke opp og begynne på nytt.

    Lua ble et mesterstykke den. (Nå ler jeg av deg altså). Det må da finnes en dukke som trenger lue et steds? Hvis ikke får du sette i snor og bruke den til pose istedenfor.

    Ha en riktig fin helg.

    SvarSlett
  10. Så nydelige! Du må ikke finne på å kaste en vott! Du kunne komme til å kaste den du bare har en av vet du ;)
    Har du fargenumeret kan jeg se om jeg har fargen, jeg har masse masse finull liggende!!!

    Ha en fin lørdagskveld!

    SvarSlett
  11. Så fine votter!
    Har kikka bittelitt rundt, men vil komme tilbake og se mer. Legger deg til i lista mi.
    Ha ei fin, ny uke :)

    SvarSlett
  12. Så nydelige selbuvotter! Knallfine farger også.

    SvarSlett
  13. Fint å ha en vott i reserve, det er fort gjort å miste en vott. Håper bare at det er venstrevotten som blir borte da....

    SvarSlett
  14. Man kaster da ikke nye votter, gjør man vel?
    Artig problemstilling, men nydelige votter - alle tre...

    SvarSlett
  15. Det var nydelige vottar, sjøl om det er tre av dei! Og lua er jo kjempesøt:)

    SvarSlett