mandag 29. mars 2010

Mandagsmorgen...

...finner jeg ingen passende tittel på innlegget...


Under lørdagens fotballkamp på TV strikket jeg litt mer med restegarn etter Skotta'en. Jeg hadde jo endel igjen og Bellaene slukte jo ikke akkurat garn...
Denne gangen ble det helt plæine votter med striper. For symmetriens del strikket jeg begge samtidig og fra hver sin ende av nøstene. Jeg er nå tom for den mørkelilla, men har fortsatt en del igjen av de andre fargene... Skal vel få brukt de til noe også :)

Vottene er passende til en liten damehånd eller noe slikt, strikket i Freestyle på pinne 4,5. Jeg har brukt uglevottene som utgangspunkt så den snasne tommelen er derfra...

og her er Kalajoki, som er navnet på en finsk elv tror jeg.. I alle fall har jeg underveis bare omtalt disse som elvesokker :) Kalajokimønsteret finnes HER.

Mine er strikket etter oppskriften på pinne 2,5, bare pittelitt lengre i skaftet enn opprinnelig tenkt. Garnet er fra Pagewood Farm og heter Yukon, nyyydelig!!

Anatomisk tå?!

Ikke så lett å få frem den flotte mørkeblå fargen, men kanskje dette bildet gir ett bedre inntrykk?
Og så kom det knapper i postkassen min, hurra!!!

For en tid tilbake vant jeg en knappetrekning hos søte Blomsterpiken. Jeg fikk selv velge hvilke knapper jeg ville ha... og med en påbegynt Liselotte som skrek etter perfekte knapper ble valget plutselig noe enklere :)

Bare se her:

Flott ja??

Min Liselotte er jo på langt nær ferdig, men nå har jeg i det minste knappene i hus...

12 kommentarer:

  1. Så flink strikkedame du har vært! Og skjønne knapper du fikk!!!=D Gleder meg til å se liselotten din når den er ferdig! Strikk strikk strikk!!! *duskepike med garnnøster*

    SvarSlett
  2. For det er mandag morra blues.....
    Flotte votter og sokker og de knappene passer jo bare helt perfekt til fargen på liselotten din. Gleder meg veldig til å se den ferdig altså ;)

    God påske til deg og dine!

    Klem

    SvarSlett
  3. oi, både flotte flotte votter og sokker!!! Flotte knapper, heldig som vant du da :) Gleder meg til å se liselotte ferdig :) *push push*
    ha en super kreativ påske :D

    SvarSlett
  4. FLotte sokkar og vottar og herlege knappar!! God påske!

    SvarSlett
  5. Knappene passet jo helt perfekt til Liselotte! All grunn til å strikke litt på LL i påsken. Sokkene ble kjempefine i Pagewood farm, kanskje jeg skal nøste opp hespene mine snart. Ønsker deg en superduper påske! Klemme!

    SvarSlett
  6. Fine votter og flotte sokker du har laga!! Og knappene dine er jo heilt nydelige, ha ein finfin påske:))

    SvarSlett
  7. Så fine votter!!! :D Og jeg likte de sokkene! Jeg har lyst å strikke sånne selv. Kanskje jeg må gi meg i kast med det i påsken. Nye sokker må jeg iallefall ha, men vi får jo ALDRI aprilsokkene :P hehe...

    Egentlig lurer jeg på når uglegenseren min skal bli ferdig............

    MEN GOD PÅSKE, ANita!!! Håper dere får kost dere masse :D

    SvarSlett
  8. Så kule vantene ble! Og jammen er du heldig som vant knapper hos Blomsterpiken!! :)

    SvarSlett
  9. Knappene passet jo helt perfekt til Liselotten, jo! :)

    SvarSlett
  10. Morsomme votter! Og sokkene ser lekre ut. Jeg begynner visst å få litt lyst til å strikke sokker igjen...
    Gratulerer med gevinsten også, og god påske!

    SvarSlett
  11. Flotte votter, og tenk en høyre og en venste;) Det er nok tingen, det, å strikke begge ot samtidig. Flotte sokker også. Kan nok hende jeg strikker et par sånne sokker, gitt. Ble litt frista, ja. Må bare dukke ned i garnhaugen min og finne et passende garn.

    SvarSlett