tirsdag 9. mars 2010

Kerttu-isj?

Jeg har igjen strikket sokker..
Kjedelig å se sokker? Jeg vet at det blir noen sokker her, men det er sokker som oftest er veskestrikketøyet og dermed kan det bli noen par...

Med utgangspunkt i denne oppskriften og litt feilslått egentenkning har jeg strikket ett skakt par sokker...

:)

Tanken var at den der flettesaken skulle sno seg elegant over vristen...
men flettesaken er nok litt for bred til at det skal bli noe særlig scwung, blir liksom for få masker å sno seg med om du skjønner...

Ergo ble sokkene bare skakke, og ikke spesielt elegante..
Petrolblå Pt5 på pinne 3
mindre enn to nøster og størrelsen er nok 36

Jeg burde ha ryddet bordet ser jeg...
til helga kanskje:)

11 kommentarer:

  1. sokker for man jo aldri for mange av ;) og så lenge de er bruktbare så gjør det ikke noe at de er litt skakke ;)

    SvarSlett
  2. Du har rett i at de ser vel egentlig ut som du har telt litt feil *fnis*
    Men stapp føttene nedi skoa, så er det ingen som ser det. Eller forresten det er ingen andre enn strikkenerder som ser det allikevel, så du kan nok trygt bruke dem ute blant vanlige folk :-)

    SvarSlett
  3. Skakt er da så meget bedre enn ingen sokker. Jeg er på god vei til å ta meg selv i nakken, kjenner jeg. Bare noen kilometer igjen..

    SvarSlett
  4. Synes sokkene var fine jeg. Og varme er de nok uansett mønster...

    SvarSlett
  5. Litt skakke, men de varmer nok sikkert allikevel.

    SvarSlett
  6. Pøh, dei skal vere sånn! Det er eit svar som funkar uansett;) Og sokkane er kule, så det så!

    Velkommen til turnstemne på Hareid, eg har enno ikkje blitt turnmamma på veldig alvorleg... Prinsessa valde ballett framfor turn, og minstemor på 3 går på barneturn som ikkje brukar å vere tekne med i slike stemne. Men om eg er heime skal eg jammen kome ein tur og sjå på alle turnarane i aksjon! Med strikkepinnar blir du nok lett å finne;)

    SvarSlett
  7. Ofte er det bare en selv som ser feilene, jeg synes de ser flotte ut og liker fargen.
    Eh...på bordet står da en interessant fargerik sak, den med alle sysnellene oppi. Har du laget den?

    Hilsen
    Annelive

    SvarSlett
  8. Tjihi. "Skal være sånn" er en god replikk!

    SvarSlett
  9. Skakke sokker er IN. Se bare på noen av mønstrne til Coookie A. Dessuten, skakt og skjevt er kunstnerisk og "skal være sånn". Det sier i hvertfall jeg når det jeg lager blir skakt og skjevt. "Det er symbolsk" sier jeg da. Bare man har overbevisende nok stemme så tror folk på det også. :)

    Dessuten så var sokkene fine de. Du får kalle dem "Inntilbens" og si at du strevde fært med å få dem akkurat sånn.

    Ha en fin dag i morgen.

    SvarSlett
  10. Sokkene ble fine de, og det skeive forsvinner uansett ned i skoene. ;)

    Tror jeg får styre meg litt med HUV-garn nå, ellers får gemalen hjerteinfarkt. *fnis* Men jeg er nok klar for en ny runde om ikke alt for lenge.

    SvarSlett
  11. Sokkene ble flotte selv om de var skakke, varme gjør de sikkert uansett :-)
    Ha en flott dag

    SvarSlett