tirsdag 2. mars 2010

Strikkeplanlegging...

Dette skulle være romjulsstrikkinga jula 2009. Så skulle det være strikketreffstrikkinga i begynnelsen av januar, og så skulle det være strikkekafestrikkinga i slutten av januar... Etterhvert innså jeg at det skulle være tamegselvinakkenogfullførstrikkinga i februar...

Men her den endelig:

Tadaaa!!



Skotta, dvs kjolen da og ikke jakken. Litt barnslig kanskje men vi liker den vi :)

Mønsteret kan skaffes HER.

Jeg har strikket i Freestyle på pinne 4,5 og totalt har jeg brukt 372 g garn. Siden jeg fortsatt er ei kløne på å beregne garnmengde og er livredd for å gå tom for garn hadde jeg virkelig tatt i da jeg kjøpte garn til Skotta.

Hva kan man ellers kalle det når jeg bare til sommerfuglborden på midten hadde kjøpt to nøster hvitt, to nøster vinrødt, to nøster mørk lilla og ett nøste svart?

man kan vel si det slik at jeg har litt rester?

Mønsteret går bare opp til 8 år så jeg har forlenget hele herligheten en smule, men beholdt masketallet og fellingene. Det er jo tross alt ikke bredden som er problemstillingen i denne alderen :)

Eselet på armen heter forresten Einar og bor til vanlig sammen med Ugla Lise :)

19 kommentarer:

  1. Det var jo en nydelig kjole!! Tipper jenten ble glad for den!!

    SvarSlett
  2. Så fin den ble!

    Hva med en stripete bolero/liten jakke av restegarnet da? (Sorry, ordet "rester" og meg er en farlig kombinasjon, hehe...)

    Apropos rester så ligger det som er igjen av Norgespakken din på blogen min nå. ;o)

    SvarSlett
  3. Kjempefin kjole. Kjekt med "litt" rester. Da kan du jo laget mer fint tilbehør til kjolen.

    SvarSlett
  4. Den har jeg sett før, ja! Den ble kjempefin. Og så flink du er å ta deg sammen.. Der sliter jeg litt, må jeg innrømme. Litt mye, kanskje.

    SvarSlett
  5. Så fin kjolen ble! Syntes du har vært veldig flink som fikk den ferdig - og jeg regner med at frøkna ble veldig fornøyd :)

    SvarSlett
  6. Nydelig kjole i herlige farger.

    SvarSlett
  7. Hei Anita! Kjolen ble kjempefin! Vår er også stadig i bruk. Foreslår du strikker jakka også jeg.....den er så kjekk nå fram mot våren (VÅREN SOM JEG VIL SKAL KOMME NÅ!!!)

    SvarSlett
  8. Nydelig liten kjole og enda nydeligere modell. :)

    Rester er morrogarn det. Jeg er alltid litt nervøs for å ødelegge et plagg når jeg strikker med dyrt, nytt garn - men restene, om det så blir flere nøster, de er jeg ikke det minste redd for. (Ikke helt logisk, jeg vet) Så da kan du la inspsirasjonen råde og strikke i vei.

    SvarSlett
  9. Kjempe søt kjole. Sommerfuglene var bare så dekorative og nydelige :)

    SvarSlett
  10. Nydelig kjole. Den lilla lenger under også. Heldig jente som får slike

    SvarSlett
  11. Wow...kjempenydelig kjole ;o)

    SvarSlett
  12. Ja vi liker den alle sammen vi!!! :) Kjempesøt kjole til kjempesøt jente!!

    SvarSlett
  13. Den kjolen var jo kjempefin!! Den likte jeg :)

    SvarSlett
  14. Fin kjole :)
    Regner med at det er godt å bli ferdig med den.

    SvarSlett
  15. Oi, kjempefin! Men hvorfor ikke lage jakke også siden du har så masse rester? Vi lagde begge deler:
    http://heleneh.sprayblogg.no/1258533369_sommerfuglvinger.html

    SvarSlett