fredag 5. august 2016

Blåbær og luebonanza

I løpet av året strikker jeg en del som sendes i vei til noen som trenger det mer enn meg. Jeg er ingen fast giver, men prøver å sende til både SAS julefly, Kirkens Bymisjon, Frelsesarmeen og andre som samler inn. Det er kjekt for meg og forhåpentligvis kjekt for den som mottar, og mine overskuddsluer og sokker kan varme en eller annen til vinteren.
 
 
Stor blåbærsokker som er perfekt til noen som fryser på bena. Her er det spraglete Perfect på pinne 3. Garnet holdt nesten helt inn så en rest blåisj Karisma måtte berge siste tåen. 52 masker gir stooore blåbærsokker :)
 
 
En enkel Majalue uten dusker er også kommet av pinnene. Her er det blå og turkis Drops baby merino, holdt dobbelt på pinne 3 og 4. Når jeg først var i siget med dobbel tråd laget jeg også en spraglete sak på pinne 3 der det er Drops baby merino og flerfarget Ida. Funket nesten :)
 
 
Luer er jo ganske så kjapt gjort og relativt vanedannende. Jeg klarer ikke å legge vekk, og har nesten alltid noen på gang. Gjerne striper som er en finfin måte å se progresjon på og i tillegg få unna små restenøster. På pinne 4,5 er det dobbel blå merino extra fine, en skvett Zara og noen smånøster med Viking Balder i hvit og lysblå. Jeg digger striper!
 
 
1 og et halvt nøste rød Drops Silkealpaca ble en enkel og grei lue. 72 masker på pinne 4 og felling etter eget hode. Passer sikkert en eller annen.
 
 
Og hekla luer blir jeg jo aldri lei av, finfin avveksling og jeg kan både staver og fastmasker :)
Nepal på nål 5,5 på begge tror jeg.
 
 
 
Nå er det helg, hæppi fredag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar