søndag 26. april 2015

Annas sokker pluss enda litt mer på en søndag

Annas turnsokker ble berget av tidligere nevnte garnhjelp fra kjekke strikkevenner. Jeg strikket fort og fortere, men det holdt ikke helt inn fra det nøstet jeg holdt på med. Heldigvis hadde jeg jo fått hjelp :)
Det er samme malen som tidligere turnsokker, Perfect på pinne 3
 
 
 
Disse vottene var påbegynt og deretter avglemt helt til jeg tilfeldigvis snublet over posen med noe rooooosa i. Mønsteret er fra et Pthefte og jeg mener at de er nummerert med 82-1266. De er strikket etter damestørrelsen, men siden jeg ikke valgte Pt5 som mønsteret sier, men heller deilig tULLiBaLL Klem og lyserosa Austermann Royal ble de noe mindre, selv på pinne 3 og 3,5.
 
 
 
Vottene er supermyke, siden garnet er lukseriøst mikset :) tULLiBaLL Klem er kasjmir, silke og merino, og Austermann Royal er også en slik miks med en dæsj nylon i tillegg. Smask assa!
Og igjen har jeg strikket både en høyre og en venstre, hurra!
 
Enda et par Blueberry Waffle har også kommet av pinnene, denne gangen i Viking sitt Norgesraggen på pinne 4. Sokkene legges i gavekassen til noen fryser på tærne.
 
 
og til slutt ei hekla lue (til). Det blir noen sånne i løpet av et år :)
Denne er heklet på nål 5 og passer til et barn. Det er svart Falk, spraglete garn fra Smurfa (lagt dobbelt) og Pt5 i en blågrå-isj farge. Fastmasker hele veien såklart :) 
 

1 kommentar: