torsdag 9. april 2015

Bomullsgarn som sku bli skjørt

Som nevnt i forrige innlegg, poser med garn som dukker opp hist og her skal nå få nytt liv. Fra avglemt posegarn til gjenfødt ferdig ett-eller-annet.

Oransje Paris? Det finne ingen annen mening enn å bli klut. Heklenål 4,5 ga en ganske så tjukk klut, men den gjør nytten :)

På den tiden jeg gjenoppdaget strikkingens gleder herjet et bestemt strikkaskjørt rundt i alle strikkefora og blogger. Mulig du har et slikt skjørt du også. Det var strikket i bomull og fantes i en bok som het Feminin strik, bildet er lånt fra Ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library/nederdel---lace-tiered-skirt
som fersk strikker kjøpte jeg en stabel BRUN Muskat og strikket i vei. Optimismen rådet sånn ca 5 cm opp i strikketøyet før hjernen oppfattet hva som var feil.
 
  1. Jeg liker ikke brunt (og eier ingen plagg i jordfarger. Ingen)
  2. Jeg bruker ikke lange skjørt (ser butt nok ut om jeg ikke skulle skjule at jeg har ben)
  3. Jeg hadde strikket en feil
Det er dømt til å bli mislykket så veien til opprekk var kort.

Noen år senere dukker garnet opp igjen, og siden jeg heller ikke nå har en forkjærlighet for brunt var det bare å innse at det ikke kunne bli noe som skulle på denne kroppen. Med relativt stor mengde garn sto jeg jo ganske fritt til å finne på noe og en poseholder eller to kunne være kjekt å ha.

Trippel tråd og nål 6. Trippel altså. Kule masker som jeg ikke husker navnet på, og en dært rustrødt fikk bli med til slutt. Liker ikke rustrødt heller :)
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar